VOOR DE EERSTE KEER VANUIT KENIA. - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu VOOR DE EERSTE KEER VANUIT KENIA. - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

VOOR DE EERSTE KEER VANUIT KENIA.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

25 September 2024 | Kenia, Sondu

Hoi allemaal,

Hierbij dan wat foto's van zoveel wat ik al weer ondertussen deed en doe. Het volgend verhaal komt snel.

Dag Ineke

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, voor de eerste keer van uit Kenia. Het voelt zo heel goed om terug te zijn. Ik ben hier nog maar een dag maar het voelt als veel langer. Ik werd hier met veel enthousiasme ontvangen. Overal hugs en vriendelijkheid. Zo heel bijzonder. De kinderen vonden het helemaal geweldig en wisten natuurlijk dat er weer wandelen, yoghurt en meer op het programma staat.

Mijn heen reis ging voorspoedig. Uiteindelijk ben ik op voorstel van Siny met de rechtstreekse trein naar Schiphol gegaan. Dit met twee zware koffers en een behoorlijke rugtas. Siny bracht me en we zaten 1ste klas. Daar veel ruimte voor koffers. Het verliep daardoor prettig. Op Schiphol samen nog iets gegeten en toen op pad. Eerst de koffers inleveren. In zo'n apparaat. Daar hou ik niet zo van, maar er was veel hulp aanwezig. De ene koffer was net 23 kg. Gelukkig, daarboven moet je bijbetalen. Mijn weegschaal in huis doet het dus helemaal goed. Aan de andere kant van de douane was het nog een poosje wachten maar de tijd ging snel. In het vliegtuig niet echt geslapen. Mijn koffers waren op Schiphol door gelabeld maar iemand zei:" Je moet toch in Nairobi op de bagageband gaan kijken" en warempel daar kwamen ze voorbij. Toen maar even weer zeulen met de koffers naar het andere vliegveld. Daar moest ik uiteindelijk 3x door de security. Overal lange rijen mensen te wachten. Dat kostte behoorlijk tijd maar ik was op tijd in de gate waar vandaan ik zou vertrekken met een ander vliegtuig naar Kisumu. 's Morgens om half 10 was ik daar en daar stond Jim op mij te wachten. Helemaal geweldig. Gelijk vertrekken en door naar de bank voor geld pinnen en naar de supermarkt voor mijn eerste boodschappen. Om 13 uur was ik in Nyabondo en had toen nog een halve dag voor me. Wel behoorlijk moe ondertussen maar toch maar doorgaan.

En toen was het handen schudden en huggen. En natuurlijk naar de kids en de grote meiden van de vocational training. Op veel plekken een poosje gezeten. Het is heel bijzonder om hier weer terug te zijn. Het voelt als thuiskomen.

Vanmorgen ben ik alweer achter op een Piki-piki (brommer) naar Sondu geweest, ongeveer 5 km hier vandaan. Ik ben vergeten een 2de dunne broek mee te nemen. Die heb ik daar ergens op de markt gekocht. Een paar Euro. Verder weer gepind en het eerste sponsorgeld uitgegeven voor pampers die hier vaak hard nodig zijn.

Vanmiddag is de Nyabondo tour weer van start gegaan. Wandelen met de kinderen in een rolstoel over het hele grote centrum waar ik ben. Prachtig.

In de orthopedic workshop vroegen ze of ik ook aandacht wil hebben voor het opnieuw bijdragen in de aankoop van een nieuwe serie schoenen. Ze zijn door de vorige zending heen en gebruiken nu 2de hands schoenen die er nog liggen. Het gaat dan om hoge lederen veterschoenen die voor eigen en andere kinderen gebruikt worden. Soms krijgen deze schoenen aanpassingen. Maar ze zijn er dus door. Heel graag wil ik ze helpen.

Eerder scheef ik al over de hoezen rondom de matrassen van de kinderen. Dit zijn kunstlederen covers die echt aan vervanging toe zijn. Ook de kinderstoeltjes zijn hiermee bekleed en ook daar zie ik allerlei beschadigingen.

En nieuwe lakens blijken ook echt nodig. Althans de stoffen. Op het centrum naaien ze er dan lakens van.

Ik wil het centrum en de medewerkers hier echt heel graag verder helpen.

Er is ondertussen voldoende geld voor de covers en de lakens maar voor de schoenen kan ik nog niet zeggen. Waarschijnlijk kom ik tekort.

Daarom, wie wil mij helpen om voor dit prachtig centrum een serie nieuwe schoenen te kopen zodat ze weer verder kunnen met het helpen van kinderen en volwassenen met beperkingen, ook van buiten het centrum? Het gaat dan om dezelfde schoenen alleen verschillende maten. Deze schoenen worden in de Bata fabriek in Nairobi gemaakt.

Het zou zo bijzonder zijn om deze drie zaken, die echt nodig zijn, te kunnen realiseren.

En dan vraag ik het toch maar weer! Wil je mij nog sponsoren??? Voor het prachtig centrum Nyabondo. Voor de kinderen. Voor de schoenen. Om hulp te kunnen bieden op een plek waar het zo nodig is. Heel graag.

Elke Euro is belangrijk, met elke Euro zijn zij en ben ik blij.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 t.n.v. A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de Stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting. Hun rekeningnummer is: NL92 RABO 0397370830 t.n.v. Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Er kwamen weer wat donaties binnen, ook via Bondo Kids. Enorm bedankt hiervoor. Heel blij mee.

Veel groeten van mij,

Ineke

P/s Dit keer zonder foto's want die heb ik nog niet gemaakt.



  • 25 September 2024 - 20:10

    Aafke:

    1. Fijndat je veilig bent aangekomen, ik ben benieuwd naar foto's.

  • 25 September 2024 - 20:20

    Christa :

    Fijn dat je bent aangekomen en direct al in beweging. Heel veel plezier en we zien uit naar je volgend verhaal. Geef ze allemaal maar een dikke knuffel van mij!


  • 25 September 2024 - 21:23

    Gea Spang:

    Fijn dat je reis goed is verlopen en dat het gevoel er is dat je eigenlijk niet weg bent geweest.

    Gr Gea


  • 25 September 2024 - 21:43

    Andy:

    Mooi dat je veilig over bent en inventariseert wat nodig is.


  • 25 September 2024 - 22:23

    Min Zandbergen :

    Wat fijn Ineke dat je goed bent aangekomen ,


  • 26 September 2024 - 10:46

    Marika Klintworth:

    Hoi Ineke, fijn dat jij er bent. Gr Marika


  • 26 September 2024 - 15:06

    Lia Van Der Aa:

    Hallo Ineke fijn te horen dat je goed maar moe bent aangekomen en al weer van alles van plan bent daar.en dat het voelt als thuis komen dat snap ik na zoveel keer.ik hoop dat je de wensen kunt vervullen daar voor ze.het blijft iedere keer weer moeilijk om het juiste er uit te kiezen lijkt mij.maar dat lukt je altijd wel weer.Ik ben net terug van onze vakantie moe maar zeker voldaan en genoten van alles.nu over tot de orde van de dag.komt helemaal goed. We blijven je volgen.lieve groeten van Lia en Ben.


  • 26 September 2024 - 20:36

    Ad Van Baal En Mirjam Massuger:

    Hoi Ineke, fijn dat de reis goed is verlopen en je weer 'thuis' bent in Kenia.

    Bewonderenswaardig dat je dan direct weer van alles onderneemt.

    Een fantastische tijd gewenst bij de mensen waar je zo dol op bent en hopelijk kun je je doelen verwezenlijken.


  • 26 September 2024 - 21:58

    Emmy:

    Hoi Ineke, fijn dat je reis naar Kenia goed is verlopen en dat je daar weer veel kan betekenen voor de kinderen. Ik wens je veel succes. Groetjes, Emmy


  • 28 September 2024 - 13:04

    Gea Spang:

    Hoi Ineke

    Fijn dat je het leuk hebt en wat zijn toch leuke foto's.

    Verder nog een leuke tijd en doe voorzichtig.

    Mvg Gea Spang


  • 28 September 2024 - 18:48

    Driek Wermink:

    Hoi Ineke ik wens je een fijn verblijf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 204756

Voorgaande reizen:

23 September 2024 - 18 Oktober 2024

VOOR DE TIENDE KEER NAAR NYABONDO IN KENIA.

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: