NOG 4 WEKEN TE GAAN VOOR VERTREK. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu NOG 4 WEKEN TE GAAN VOOR VERTREK. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

NOG 4 WEKEN TE GAAN VOOR VERTREK.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

25 Augustus 2024 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Nu nog 4 weken te gaan dan vertrek ik naar Kenia. 23 september is de dag.

Inmiddels heb ik mijn malaria tabletten in huis en mijn visum is aangevraagd. Morgen moet ik de documenten die daarvoor nodig zijn aanleveren. Nog een klein beetje spannend of het allemaal lukt.

Het centrum Nyabondo is een groot gezondheidscomplex waar momenteel meerdere voorzieningen een plek hebben gekregen. Naast de kinderen waar ik me altijd mee bezig houdt komen er mensen met beperkingen en anderen van buitenaf voor onderzoek, observatie, therapie, en behandeling. Christa van Bondo Kids heeft materialen gekocht om de fysiotherapie op een hoger level te krijgen, waaronder een loopband. Heel graag wil men ook een kleine ruimte er bij bouwen om materialen in te bewaren en om meer therapie te kunnen geven. Misschien kan ik daarin bij dragen.

Maar mijn aandacht gaat ook uit naar het kopen van basis voedsel waaronder bonen, mais en rijst, medicijnen en pampers. Pampers moeten door de ouders van de kinderen zelf meegenomen worden, maar veel ouders hebben het vaak niet breed, dus nemen ze maar een kleine hoeveelheid mee. En de rest van deze onkosten is dan voor het centrum. Een grote kosten post. En voedsel en medicijnen zijn altijd nodig.

Langer geleden liet ik bedden voor de kinderen maken en kocht ik daarin nieuwe matrassen. Deze matrassen hebben een kunstlederen cover die inmiddels vernieuwd moeten worden. Ook daar wil ik graag een bijdrage in leveren. In de werkplaats voor het maken van protheses hebben ze behoefte aan materialen. Financiële hulp kunnen ze daarbij gebruiken. Tot nu genoeg te financieren dus. Verder ga ik daar mijn ogen open doen en kijken wat nodig is. Te zijner tijd horen jullie daarover wel meer. Ondertussen heb ik Sr. Ludovena opnieuw gevraagd of er nog grote wensen zijn waarin ik kan helpen. Eerder gaf ze al aan graag stoffen te willen hebben om lakens van te naaien. Die zijn altijd nodig daar vanwege de grote hoeveelheid bedden. En natuurlijk "mijn" kinderen niet te vergeten. Ze een beetje verwennen met yoghurt, worstjes met saus, fruit en meer. Met meegebrachte autootjes, puzzels en spelletjes. En met mijn aandacht.

Maar ik ben zelf ook weer bezig geweest om sponsors te vinden. Met regelmaat komen er kleine sponsorbedragen binnen. Zo blij mee. In verschillende supermarkten heb ik opnieuw gevraagd of ik mocht sparen bij hun emballage automaat. Er was een winkel in Rijssen waar ze in een maand 270 euro voor mij spaarden. Geweldig. En mijn statiegeldflessen acties gaan gestaag verder. Er zijn nog veel mensen in Almelo en omgeving die mij hun statiegeldflessen en blikken gunnen. Ik haal ze op en breng ze vervolgens naar de Nettorama. Het blijft een groot succes. Alles voor Nyabondo. Ik ben er zo blij mee. Ja, het kost wel tijd, maar dat heb ik er graag voor over.

Na mijn eerste verhaal zijn er al een aantal sponsor bedragen binnen gekomen. Enorm bedankt daarvoor.

Wil je mij ook helpen om het bovengenoemde te realiseren? Voor het prachtig centrum Nyabondo. Voor de kinderen. Om hulp te kunnen bieden op een plek waar het zo nodig is.

Elke Euro is belangrijk, met elke Euro zijn zij en ben ik blij.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 t.n.v. A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de Stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting. Hun rekeningnummer is: NL92 RABO 0397370830 t.n.v. Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Tot zover eerst weer. Een volgende keer gaat het o.a. over een grote eer die mij ten deel is gevallen, mede vanwege al het werk wat ik in Kenia deed en doe.

Maar vooreerst veel groeten van mij.

Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 204747

Voorgaande reizen:

23 September 2024 - 18 Oktober 2024

VOOR DE TIENDE KEER NAAR NYABONDO IN KENIA.

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: