NU NOG TWEE WEKEN TE GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu NU NOG TWEE WEKEN TE GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

NU NOG TWEE WEKEN TE GAAN.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

08 September 2024 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Nog twee weken te gaan en dan mag ik weer naar Kenia/Nyabondo gaan en daar gewoon weer een poosje zijn. Het is nog niet zo goed voor te stellen. Gewoon daar weer rondlopen, allen weer te ontmoeten en het Keniaanse leven te ervaren en op mij in laten werken. Het leven waarin het rustiger toeven is. Als het vandaag niet kan, dan komt er een morgen en als we bv om elf uur zouden vertrekken dan kan het ineens wel twee uur worden. Niemand die daar moeilijk over doet, behalve ik, wat langer geleden. Nu weet ik dat dat er bij hoort.

Inmiddels heb ik heel gelukkig mijn visum in mijn bezit. Het had nogal wat voeten in de aarde en daardoor ook een beetje stress, maar nu is het goed. Alle papieren liggen klaar. Ook heb ik extra mapjes met kopieën gemaakt voor... ja, je weet het maar nooit.... Mijn koffer met allemaal spulletjes voor de mensen in Nyabondo staat gepakt. Nu de koffer met persoonlijke spullen nog, maar dat kan nog wel. Er staat boven veel te veel wat ik eigenlijk mee wil nemen. spelletjes, autootjes, kleuren en nog veel meer voor de kinderen. Cadeautjes voor mijn vrienden daar. Wat niet mee kan gaat gewoon weer naar zolder, voor een volgende keer, toch.

En dan nog even het beloofde verhaal over iets heel moois wat mij ten deel viel. Ik werd onderscheiden.

Halverwege mei vertelde Siny dat zij en Anton 50 jaar getrouwd waren. Ze gaven en feest voor en met alle Zonnebloem vrijwilligers en gasten van de Zonnebloem. Het geheel zou opgeluisterd worden door zang van de Oostvaarders., een shanty koor. Of ik dan ook kon komen??? Helaas, dat lukte dus niet. Ik was die dag een dagje uit. De volgende dag werd ik weer gebeld.. ...toch een andere datum...... ja hoor, dan kan ik wel. Ik stond er niet echt bij stil waarom ze mij daar perse bij wilden hebben. Ik ging toen met vakantie en daarna, dat was begin mei, kreeg ik een felicitatiebrief van het provincie bestuur van Overijssel....van harte gefeliciteerd met uw benoeming tot lid in de orde van Oranje Nassau! Verbaasd...verrassing.....grapje? Ik zette het op facebook en nog geen 10 minuten later had ik de gemeente Almelo aan de telefoon. Het is echt waar, je wordt onderscheiden voor al jou vrijwilligers werk in Almelo en in Kenia. We zijn er het hele jaar mee bezig geweest. Ergens half mei gaat dat gebeuren. Ik was er stil van. Ik...onderscheiden.!!!! En toen dacht ik weer aan de uitnodiging voor het 50 jarig huwelijk van Siny en Anton. Zou dat er mee te maken hebben? Dat duurde toen nog twee weken. Weken waarin ik het stil moest houden en de zorg over mijn familie. Zouden zij er zijn? Ik kon ze niet uitnodigen want ik wist officieel van niets. De feestdag brak aan en halverwege die middag was het zover. Eugene van Mierlo, onze waarnemend burgemeester kwam binnen met zijn ambtsketen om en vroeg mij na wat heen en weer gepraat naar voren te komen. En toen gebeurde het. Een lang verhaal over zoveel wat ik deed en mag doen voor mensen dichtbij en ver weg in Kenia. Ik kreeg ik de onderscheiding opgespeld. Het heeft de Koning behaagd u te onderscheiden tot..... Lid in de orde van Oranje Nassau. En mijn familie was er bij. Ze hadden hen met behulp van mijn buren kunnen traceren. Het was zo mooi en bijzonder. Zoveel mensen erbij. Zoveel felicitaties. Al dat applaus. Zoveel bloemen. Zo trots en dankbaar dat mij dit mocht overkomen. Het siddert tot op heden nog steeds een beetje na.

En dan maar weer over tot de orde van de dag. En mijn vrijwilligers voor Mantelzorg Almelo, de Zonnebloem, de St. Jozef kerk, Nyabondo in Kenia en de gemeente Almelo gaat gewoon verder. Dat blijft leuk, maar vooral ben ik dankbaar dat ik dat nog altijd met veel genoegen mag en vooral kan doen. Alle mooie bloemen en planten die ik kreeg zijn inmiddels uitgebloeid en weggegooid. Mijn balkon moet voor vertrek naar Kenia een beetje op orde zijn. Maar ik heb lang van die kleurenpracht genoten.

Er zijn opnieuw een aantal sponsor bedragen binnen gekomen. Enorm bedankt daarvoor. Ik zal er in Kenia heel veel goeds mee gaan doen.

Wil je mij sponsoren??? Voor het prachtig centrum Nyabondo. Voor de kinderen. Om hulp te kunnen bieden op een plek waar het zo nodig is. Heel graag.

Elke Euro is belangrijk, met elke Euro zijn zij en ben ik blij.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 t.n.v. A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de Stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting. Hun rekeningnummer is: NL92 RABO 0397370830 t.n.v. Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Tot zover eerst weer. Tot over een paar weken.

Veel groeten van mij.

Ineke


  • 09 September 2024 - 13:31

    Lien Poorterman:

    gefeliciteerd Ineke! Dik verdiend


  • 10 September 2024 - 17:03

    Marjan Bijlenga:

    Je verdient het!

    ik tel de dagen af, tot je weer gaat en hoop op een mooi verslag, zodat ik een beetje mee kan reizen. Goede reis naar Kenia!


  • 14 September 2024 - 19:46

    Marry V D Wetering:

    Hallo Ineke,

    We wensen je een hele goede tijd toe in Kenia.

    Goede reis gewenst en vooral genieten!!

    Groeten Roelof en Marry v d Wetering.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 204745

Voorgaande reizen:

23 September 2024 - 18 Oktober 2024

VOOR DE TIENDE KEER NAAR NYABONDO IN KENIA.

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: