IK MAG WEER GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu IK MAG WEER GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

IK MAG WEER GAAN.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

11 Augustus 2024 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Over 6 weken is het zover. Ik mag weer naar het prachtige complex Nyabondo, Centre for people with disabilities in Kenia gaan. De voorbereidingen zijn al weer in gang gezet. Zoveel spullen al gekregen en gekocht, dat het bijna te veel is voor twee koffers. Dat wordt weer selecteren en kijken wat ik daar echt nodig heb en cadeau kan geven.

De malariatabletten heb ik bijna in huis en het visum moet nog aangevraagd, maar inmiddels weet ik precies hoe dat in zijn werk gaat. Alles via internet. Schijfwerk of de telefoon komt er niet meer bij te pas. Wel printen, dus is het van belang dat die het doet. En liet die printer me nou net een paar weken geleden in de steek. Maar gelukkig ging het maar om een kleinigheid. Ik ga opnieuw met Kenya Airways vliegen. En dan de nachtvlucht. Vroeg in de morgen kom ik in Nairobi aan, waar ik ruim tijd heb om naar het vliegveld voor de binnenlandse vluchten te lopen. Dan zal het nog even wachten zijn waarna ik doorvlieg naar Kisumu. Daar word ik gehaald door Jim van het Centrum Nyabondo. Hopelijk kunnen we daarna gelijk nog wat boodschappen doen en geld pinnen. En gelijk ook maar weer yoghurt voor de kinderen kopen en maandververband voor de grote meiden. Vorig waar was dit laatste een schot in de roos. Ik werd bij wijze van spreken de hemel in geprezen.

En daarna is het weer 4 weken genieten van alles wat Nyabondo en Kenia me zal brengen. Ik zal hier met regelmaat gaan schrijven over alles wat ik daar mee ga maken. Voor mezelf om er later een mooi boek van te maken, voor mijn sponsors, en voor allen die geïnteresseerd zijn. Ik vind het belangrijk dat zij lezen en horen waar het gesponsorde geld aan besteed wordt. Volgende keer daarover meer. Ook wil ik dan gaan schrijven over mijn Koninklijke onderscheiding die ik recent mocht ontvangen, ook voor al mijn vrijwilligerswerk in Kenia.

Nu nog zes weken om er naar toe te leven.

Veel groetjes van mij,

Ineke


  • 11 Augustus 2024 - 20:38

    Ria:

    Geweldig, heel veel plezier en goed werk !@


  • 11 Augustus 2024 - 20:55

    Annemarie :

    Ik verheug me nu al op je mooie verslagen


  • 11 Augustus 2024 - 21:39

    Heleen:

    Ineke wat fijn dat je weer mag gaan, wat zul je weer genieten, en ik ook van de mooie verhalen.


  • 12 Augustus 2024 - 04:13

    Harry Wauters:

    Veel succes met je mooie werk, Ineke.


  • 12 Augustus 2024 - 07:36

    Cobi Noordhoff:

    Geniet van de voorbereiding. Uit ervaring weten we dat je op de luchthaven een visum kunt krijgen. Hele fijne tijd gewenst.


  • 12 Augustus 2024 - 10:22

    Miny Zandbergen :

    Fijne tijd toegewenst Ineke voor je prachtige werk daar ,

    geniet ervan,groetjes


  • 12 Augustus 2024 - 10:34

    Lien Poorterman:

    Fijn dat je weer kunt gaan!!!


  • 12 Augustus 2024 - 12:08

    Dada Niebeek:

    Jaaa, ontzettend gaaf dat je weer gaat Ineke! Groetjes vanuit Bonaire!


  • 12 Augustus 2024 - 14:57

    Gerda Veneman:

    INEKE GOEDE REIS, EN SUCCES EN GENIET [e-1f340][e-1f970]


  • 12 Augustus 2024 - 15:51

    Annetta Overweg :

    Wat fijn dat je weer mag gaan en voor ons om weer om je verslagen te mogen lezen.


  • 12 Augustus 2024 - 21:56

    Andy Scholten:

    Dat is weer heel erg mooi. we kijken uit naar je verslagen.


  • 25 Augustus 2024 - 20:46

    Anke Van De Bovenkamp:

    hoi Ineke

    fijn zeg dat je weer kunt gaan!!! geniet van de voorbereiding en t mooie vooruitzicht. er naar toe te kunnen ! Zegen toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 204747

Voorgaande reizen:

23 September 2024 - 18 Oktober 2024

VOOR DE TIENDE KEER NAAR NYABONDO IN KENIA.

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: