NOG EEN WEEK TE GAAN - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu NOG EEN WEEK TE GAAN - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

NOG EEN WEEK TE GAAN

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

18 September 2022 | Nederland, Almelo

Beste allemaal,

Nog een week te gaan. Mijn spullen liggen bij elkaar en staan deels ingepakt. Goed nadenken over wat mee moet voor allen daar en voor mezelf. Maar ook daar in de grote stad is veel te koop en zo heel lang ga ik dit keer niet. Dus als ik iets vergeet...niet zo heel erg. Een aantal keren geleden was ik door steeds herpakken de zonnebrandcrème vergeten. En dat heb je daar wel nodig maar is daar moeilijk te krijgen. Ze hebben dat daar niet nodig vanwege de donkere huiden. Na veel zoeken vond ik toen ergens een tube.

Mijn visum heb ik na wat strubbels in mijn bezit. Gelukkig. Vlak voor mijn Zonnebloem trip hoorde ik dat het visumaanvraagkantoor een uitnodigingsbrief van Sr. Ludovena wilde hebben. En dat had ik niet! Nooit hoeven overhandigen. Al het uitnodigingsverkeer ging gewoon net als anders via de mail. Dus...met enigszins spoed aan Sr. Ludovena een uitnodigingsbrief gevraagd met daarin de nodige gegevens. Toen ik aan het varen was kwam die binnen, maar op de boot lukte het niet er iets mee te doen. Na terugkomst van de Zonnebloemboot middels de telefoon contact gezocht. Gelukkig kon en mocht ik alsnog de uitnodigingsbrief sturen en toen lukte de visum aanvraag. Heb mezelf maar effe op een gebakje getrakteerd.

En nu wachten we af. Morgen ga ik de Schipholtaxi regelen. Ik laat me vroeg in de ochtend halen om echt op tijd op Schiphol te zijn. Om een uur in de middag vlieg ik. En dan maar heel erg hopen dat mijn vliegtuig niet geannuleerd wordt en ik niet veel te lang hoef te wachten. We zullen zien. Komende week loop ik nog even bij TUI langs met de vraag wat te doen bij annuleren van de vlucht door KLM. En dan moet er zondag a.s. nog een gezondheidsverklaring van de Keniaanse overheid ingevuld worden en alvast inchecken.

Ik heb wel vertrouwen dat alles voorspoedig verloopt maar een beetje spannend is het wel.

En niet vergeten.....ik wil allen die naar mij en Bondo Kids gedoneerd hebben heel hartelijk danken. Top dat ik in deze moeilijke tijd toch weer een heel mooi bedrag bij elkaar heb gekregen. Wat zal Sr. Ludovena daar blij mee zijn. Er zal voedsel en medicijnen voor gekocht worden. Ook daar is het voedsel, de elektriciteit en veel meer veel duurder. Ik ben blij dat ik met jullie donaties ze kan helpen.

Maar ook met de hulp van hen die mij al hun lege flessen doneerden. Soms heel veel...soms een paar maar met elke fles ben ik blij. Alles maakt 1 grote. Met trots kan ik zeggen dat ik voor bijna 7000 Euro lege statiegeldflessen gespaard heb. 1 voor 1 door het gat geduwd...soms waren er kratjes. En het gaat nog steeds door. Ook hebben meerdere winkels in Almelo en omgeving bij hun emballage automaat gespaard voor 'mijn' centrum. Ook hiermee is veel geld binnengekomen. Het grootste deel van al dit geld is al via Bondo Kids doorgestuurd naar het centrum Nyabondo. Ook weer voor het kopen van voedsel waaronder mais, rijst, bonen en meer en medicijnen. Een klein deel is gegaan naar de salarissen van het personeel van Nyabondo.

En wat ben ik met dit alles blij.

En doneren mag nog steeds....Hieronder opnieuw de rekeningnummers.

Alle kleine beetjes helpen. Met alle donaties klein en groter zijn zij vooral heel blij en ik natuurlijk ook. Enorm bedankt.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting.

Hun rekeningnummer is:

NL92 RABO 0397370830 tnv Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Tot zover eerst maar even weer. Tot de volgende keer.

Veel groetjes.

Ineke


  • 18 September 2022 - 16:48

    Dada Niebeek :

    Heel gaaf Ineke dat je gaat! Ik wens je heel veel plezier en doe iedereen daar de groetjes van mij!

  • 18 September 2022 - 19:52

    Anke Van De Bovenkamp:

    hoi Ien,
    geweldig fijn dat je er volgende week naar toe kunt gaan. het blijft dus een beetje spannend nu ook KLM met vluchten afzeggen bezig is. rare tijden.
    t gaat vast goed komen .
    geweldig ,wat een bedrag zeg !! wat een flessen ,organiseren en ophalen.
    mooi project hoor!
    veel goeds voor deze week ,die vast snel zal gaan.
    alle goeds voor de vlucht en de tijd dat je daar vertoeft.
    wat zal het een bijzonder weer zien zijn, en het delen van t lief en leed.
    goede tijd en Gods Zegen en nabijheid toegewenst.
    groetjes Leo en Anke

  • 18 September 2022 - 20:24

    Min Zandbergen :

    Fijn Ineke dat je weer gaat ,
    Fijne tijd daar gewenst,
    Groetjes van mij

  • 18 September 2022 - 23:23

    Andy:

    Wat een ongelooflijk bedrag heb je met flessen ophalen bijeen gescharreld. Flesje voor flesje.....Wow


  • 19 September 2022 - 19:30

    Marry V D Wetering:

    Dag Ineke,
    We wensen je een goede tijd in Kenia.
    Dat je daar tot zegen mag zijn.
    Goede reis.
    Hartelijke groeten
    Roelof en Marry.

  • 25 September 2022 - 07:49

    Simone Slaghekke:

    Ineke wat geweldig dat je weer die kant op gaat! Ze zullen vast erg uitkijken naar je komst.
    Wil je iedereen de groetjes doen?
    Veel plezier! Liefs Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 177968

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: