NOG 1 DAG TE GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu NOG 1 DAG TE GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

NOG 1 DAG TE GAAN.

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

25 September 2022 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Nog 1 dag te gaan. Vanmiddag heb ik ingecheckt. Ook een dingetje hoor. Nog eens weer het paspoort scannen en vragen beantwoorden. Maar het is gelukt en klaar. Ik heb een plek. Het verbaasd me echt dat er al zoveel mensen hebben ingecheckt. Ik zit aan het gangpad. Vind ik de fijnste plaats.

Morgenvroeg staat om 6 uur de Schiphol taxi voor de deur. Vanmorgen kreeg ik al een app dat ik echt gehaald wordt. Het vliegtuig zal vertrekken. Daar ben ik niet bang voor. Hoe druk het morgen vroeg op Schiphol is??? We zullen zien. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Zelfs foto's van mijn vaccinatie documenten gestuurd. Voor de government van Kenia moest ik nog een gezondheidsverklaring invullen. Je moet er wat voor over hebben.

maar nogmaals...alles ligt en staat klaar.

En nou maar hopen dat ik op morgenvroeg op tijd wakker wordt. Dat is ook altijd even lastig.

Ik vlieg om 13 uur. Het is acht uur vliegen en ik kom om 22 uur aan. Tijdverschil 1 uur.

James van Bonobo Tours haalt me op. Heerlijk. Vandaag nog contact gehad.

Daarna naar een goed hotelletje en de volgende dag ik denk al vroeg door naar Nyabondo.

En dan gaat het beginnen en zal ik iedereen weer zien.

Daarnet appte Sali. Zij is een meisje van 12 jaar en zit op een dag/nacht school dichtbij het centrum Nyabondo waar ik heen ga. Sali ken ik al vanaf dat ze een klein meisje was. Toen woonde ze met haar familie op het centrum. In die tijd kwam ze nogal eens naar mijn huisje, heel voorzichtig deur open en kijken en kroop ze in de middag effe bij me in bed. En nu is ze al zoveel ouder. Zo leuk om haar snel weer te zien. Haar familie en zusje (Ineke Akoth) wonen in Kisumu. Ik hoop dat ik ook in de gelegenheid ben hen weer te zien. Sali zou me de weg kunnen wijzen maar zij mag niet weg van school, alleen met vakanties. We zullen zien hoe dat gaat. De volgende keer zal ik hoop ik, als alles goed gaat vanuit Kenia schrijven. Hele verhalen misschien wel weer.

Iedereen opnieuw enorm bedankt voor de vele donaties. Er kwam veel binnen ook via Bondo Kids.

Zo enorm blij mee. Een groot deel wordt overgemaakt door Christa van Bondo Kids naar het centrum Nyabondo. Mij scheelt dat veel tijd want ik hoef in Kenia dan niet steeds geld op te nemen. Het geld wordt besteed aan het kopen van voedsel en medicijnen een grote wens van Sr. Ludovena, hoofd van het centrum. Hopelijk kan ik een keer mee om rijst, bonen, mais en meer te kopen.

Een ander deel van het geld zal ik besteden aan het kopen van gezond lekkers voor de kinderen zoals yoghurt en een stukje vlees. Misschien soms een flesje limonade of een eitje.

Ik moet kijken hoe het allemaal zal gaan. Maar alle donaties worden volledig daar besteed. Elke euro komt op de goede plek.

En doneren mag nog steeds....heel graag zelfs. Hieronder opnieuw de rekeningnummers.

Alle kleine beetjes helpen. Met alle donaties klein en groter is men op Nyabondo vooral heel blij en ik natuurlijk ook. Enorm bedankt.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting.

Hun rekeningnummer is:

NL92 RABO 0397370830 tnv Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Tot zover eerst maar even weer. Tot de volgende keer wat mij betreft vanuit Kenia.

Veel groetjes.

Ineke



  • 25 September 2022 - 15:52

    Yvonne Hendriks:

    Ineke een hele reis gewenst. Aan je voorbereidingen zal t niet liggen.
    En leuk om je te volgen.
    Groetjes uit Frankrijk. Met de camper op pad. Laatste week. Dan weer aan t werk.

  • 25 September 2022 - 16:20

    Jeannet Schmidt :

    Een hele goede reis Ineke We gaan je zeker volgen vanuit Zwolle liefs Tieme en Jeannet

  • 25 September 2022 - 17:29

    Lidy Van Der Boon:

    Lieve ineke nogmaals een goede reis zo fijn voor je dikke knuffel en ik blijf je volgenxx

  • 25 September 2022 - 20:47

    Mirjam Massuger En Ad Van Baal:

    Lieve Ineke,
    Wat heerlijk dat je eindelijk weer naar Kenia kunt gaan. Je verslag maakt goed duidelijk hoe enthousiast en blij je bent. Ad en ik wensen je allereerst een goede reis, gevolgd door een geweldige tijd met de mensen die je zo dierbaar zijn. We zullen je blijven volgen.

  • 25 September 2022 - 22:29

    Geertje Lammers:

    Een goede reis gewenst en een fijne tijd in Kenia.
    Kijk al uit naar je eerste verslag.

  • 26 September 2022 - 08:33

    Erik En Betty Kolvoort :

    Lieve Ineke
    Een hele goede reis en een behouden aankomst
    God's zegen

  • 26 September 2022 - 10:11

    Harry Wauters:

    Goede reis, Ineke
    Ben benieuwd naar je reisverslag.
    Geniet van je grote droom en passie.

  • 26 September 2022 - 10:42

    Lien Poorterman:

    We wensen je een heekl goede tijd met alles wat je kunt doen.

  • 26 September 2022 - 12:35

    Jan Slooijer :

    Lieve Ineke,
    Wens jouw en goede tijd daar!
    Gods kracht en zegen toe gewenst.

  • 26 September 2022 - 22:03

    Andy:

    Veel succes op deze reis Ineke. En alle goeds voor jou en degenen die je op je pad ontmoet.

  • 27 September 2022 - 14:08

    Annetta Overweg:

    Je bent er, daar waar je hart ligt. Geniet en doe goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 175766

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: