NOG DRIE WEKEN VOOR VERTREK. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu NOG DRIE WEKEN VOOR VERTREK. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

NOG DRIE WEKEN VOOR VERTREK.

Door: Ineke rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

05 September 2022 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Net terug van een Zonnebloem bootvakantie, waar ik als vrijwilligster aan deel nam, vanmorgen weer bezig met alles wat met mijn vertrek naar Kenia te maken heeft.

Nog drie weken en dan gaat het met een onderbreking van drie jaar weer gebeuren.

Vanwege die drie jaar moet ik goed in de gaten houden of ik overal aan denk. Gelukkig staan er op de site van Nederland Wereldwijd reisadviezen voor Kenia.

Het visum is altijd een dingetje om nerveus van te worden maar de aanvraag is nu echt weg na contact met het visumkantoor. Gelukkig. Nu afwachten.

Zoals eerder gezegd: ik mag dit keer maar 1 koffer meenemen van 23 kg en mijn handbagage maximaal 12 kg. Dat is toch samen nog wel heel wat. Gelukkig staat er in Kenia een metalen kist op me te wachten waarin ook het een en 't ander zit.

Maar ik wil zo graag voor allen daar een cadeautje meenemen en voor de kinderen speelgoed. Wat minder kleren maar voor mezelf want ik blijf korter dan andere jaren. En anders daar maar kopen. Ach en het moet toch ook lukken....samen 35 kg!

En het centrum heeft een andere naam gekregen. Voorheen was het Nyabondo Rehabilitation Centre.

Nu is het Nyabondo, centre for persons with disabilities. Vanwaar deze naamsverandering...ik weet het eigenlijk niet. Het zal er mee te maken hebben dat op het centrum allerlei vormen van zorg geboden wordt.

Ik heb opnieuw contact gehad met Sr. Ludovena van het centrum en gevraagd wat ze het liefste wil als er donaties binnen komen. Hieronder haar antwoord.....

I think for your relatives and friends just ask them to donate the

money to the children for buying the medicine for children and the

food.Those are what is very expensive to buy.We want to tell you

that you are very much welcome in September.

We hope all will be well.Greetings from all of us.

Yours sincerely,

Sr. Ludovena

ADMINISTRATOR.

Ik hoop heel erg dat we samen een mooi bedrag aan het centrum kunnen doneren voor het kopen van voedsel en medicijnen. Misschien ga ik zelf, net als andere jaren, met Margareth uit de keuken op pad om mais, rijst, bonen en veel meer te kopen. Maar eens kijken hoe het allemaal loopt.

Hieronder opnieuw de rekeningnummers waar jullie mogen doneren. Alle kleine beetjes helpen. Met alle donaties klein en groter zijn zij vooral heel blij en ik natuurlijk ook. Enorm bedankt.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting.

Hun rekeningnummer is:

NL92 RABO 0397370830 tnv Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Tot zover eerst maar even weer. Tot de volgende keer.

veel groetjes.

Ineke


  • 06 September 2022 - 12:13

    Liesbeth :

    Hallo Ineke
    De tijd gaat snel en binnenkort vertrek je...
    Dankjewel voor je verslag....
    Eten is belangrijk .... voor iedereen en hoop dat je nog veel reacties krijgt......dmv donatie

    Wij doen t via de bondokids
    Goede reis en we volgen je hoor!!!
    Zegen en vrede gewenst voor jou en allen

  • 06 September 2022 - 14:49

    Annet :

    Lieve Ineke
    Ik hoop dat het weer een mooie tijd voor je mag worden ,als de tijd daar is zou ik ook zo iets willen doen
    Fantastich zo ondernemend als jij bent

  • 06 September 2022 - 18:32

    Shirley, Tanja, Wim En Pieter :

    Hallo Ineke, Fijn dat je weer naar Kenia mag en kan en mooi dat je jou bekenden weer kunt ontmoeten en zien.
    We wensen je een goede reis toe zonder al te veel oponthoud. Jammer dat je niet zoveel mee mag nemen aan goederen.
    Daarom doen we een donatie.
    Heel veel succes !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 178502

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: