NOG 2 WEKEN TE GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu NOG 2 WEKEN TE GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

NOG 2 WEKEN TE GAAN.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

04 September 2023 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal.

Nog 2 weken en dan mag ik weer gaan. Naar Nyabondo in Kenia om iedereen weer te ontmoeten, om te mogen helpen, om de kinderen te vermaken en om financieel te mogen helpen.

Gelukkig zijn de meeste voorbereidingen gedaan.

Het visum ligt ook in huis. Vorig jaar gaf dat nog wat problemen, maar nu had ik op tijd de documenten die daar voor nodig zijn zoals een uitnodigingbrief van Sr. Ludovena. Drie dagen na het aanleveren van deze documenten had ik het visum in mijn mailbox staan en kon ik hem printen. Blij mee.

Ik neem 2 koffers mee waarvan ik een daar achter laat. Voor deze koffer betaal ik extra, maar ik kan dan wel veel kleding, speelgoed en cadeaus voor allen daar meenemen. Deze koffer staat al gepakt. Vol met spullen van vooral kringloop winkels. Zo'n mooie plek om goedkoop mooie dingen te kopen.

Een wens van Sr. Ludovena in Kenia is hulp bij het kopen van voedsel en medicijnen. Heel binnenkort stuur ik daarom nu alvast geld via Bondo Kids naar het centrum Nyabondo. Daardoor hoef ik ter plekke veel minder geld op te nemen. Dat scheelt tijd, maar ook kosten omdat het opnemen van geld in Kenia gepaard gaat met onkosten. En dat scheelt dan weer. Daarbij is ooit mijn bankpasje ingeslikt, ergens in Kenia. Te voorkomen is dit niet, maar door minder te hoeven pinnen is het risico minder en ik weet in ieder geval dat het gesponsorde geld op de plek terecht komt waar het hoort.

Eerder schreef ik over mijn wens financiële hulp te bieden bij de renovatie van de verblijven van de kinderen. Hier kan ik nog niets over schrijven omdat de organisatie hiervan in handen van Bondo Kids is.

Ter plekke zal ik bekijken en overleggen waar ik nog meer financieel kan helpen. Een deel van het gesponsorde geld zal besteed worden aan het kopen van pampers voor de kinderen. Daar is altijd gebrek aan. Ouders/familie van de kinderen horen hier zelf voor te zorgen, maar ook daar is vaak financiële nood en komt dit zodoende op de schouders van het centrum neer.

Verder wil ik heel graag de kinderen weer verwennen met gezonde lekkers zoals yoghurt, een stukje vlees en meer.

Mijn vraag is daarom opnieuw: "Willen jullie mij helpen door een donatie te storten voor dit prachtig centrum Nyabondo. Om hulp te kunnen bieden op een plek waar het zo nodig is.

Elke Euro is belangrijk, met elke Euro zijn zij en ben ik blij.

Mijn rekeningnummer is:

NL26 INGB 0003970344 t.n.v. A.R. Rop onder vermelding van "Voor Kenia"

Naar Stichting Bondo Kids overmaken mag ook. Dit is de stichting in Zwolle die het centrum financieel en op adviserend gebied ondersteund. De donatie is dan aftrekbaar van de belasting. Hun rekeningnummer is:

NL92 RABO 0397370830 t.n.v. Stichting Bondo Kids onder vermelding van " Voor Ineke naar Kenia".

Hiermee sluit ik vooreerst even af.

Veel groetjes van mij en alvast enorm bedankt.

Ineke