Binnenkort mag ik weer gaan. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Binnenkort mag ik weer gaan. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Binnenkort mag ik weer gaan.

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 Juli 2022 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Het is lang geleden dat ik hier schreef. Wel even weer wennen. Hoe ging het nog maar weer? Ook hier een nieuwe website.

De reden van mijn schrijven hier is dat ik vol trots mag melden dat ik weer naar Kenia mag vertrekken. Eind september, als alles goed gaat. Weer mijn vrienden en alle bekenden mag ontmoeten en spreken. Weer de kinderen zien. Weer mogen helpen waar nodig. Maar vooral de kinderen van Eunice weer ontmoeten. Eunice, mijn vriendin daar mag ik wel zeggen, stierf vorig jaar op 1ste kerstdag nadat ze de dag ervoor onwel werd. Wat een verdrietig bericht en wat een grote zorg voor haar 2 jongens en voor de familie. Nu, een half jaar later kan ik zeggen dat het goed met haar jongens gaat. Ze zijn blijven wonen in hun huisje en Eunice haar jongste broer Amos zorgt voor Vincent en Thomas. De jongens gaan weer naar school (vanuit hier gesponsord) en doen het daar goed. Er is veel contact en foto's worden gedeeld. Eunice ligt naast haar huisje begraven. Dat is prachtig voor haar kinderen. Het zal bijzonder en verdrietig zijn er weer te zijn en aan Eunice haar graf te staan.

Maar zover is het nog niet. Er resten nog een aantal maanden om zaken weer voor te bereiden. De malaria tabletten heb ik in huis. Vaccinaties zijn niet nodig. Een visum zal ik binnenkort aan moeten vragen. En dan nu al opschrijven wat ik vooral niet mag vergeten. Ik heb er heel veel zin in. Toen ik het via de app aan mijn vrienden in Kenia vertelde was er één persoon die zei: Is dat echt waar? En anderen zeiden: Welkom thuis. Mooier kan toch niet.

Ik zal jullie hier weer een klein beetje op de hoogte proberen te houden.

Veel groetjes van mij,

Ineke

• 17 Juli 2022 - 14:58

Christa :

Heerlijk vooruitzicht Ineke. Nu ze weten dat je komt kunnen ze vast niet wachten......
    Fijn dat het weer kan. Goede voorbereiding gewenst.

• 18 Juli 2022 - 17:59

Andy:

wat fijn voor jou en de mensen die je daarginder graag verwelkomen.

• 04 Augustus 2022 - 22:20

Miny Zandbergen :

Wat fijn voor je Ineke

• 21 Augustus 2022 - 00:16

Annetta :

Spannend, mooi en geweldig.

• 21 Augustus 2022 - 12:26

Jolanda Hoff:

Wat fijn dat je weer naar alle vrienden en bekenden in Kenia gaat. Heel veel succes met alle voorbereidingen. Geniet ervan!