Kerstfeest. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Kerstfeest. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Kerstfeest.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

24 December 2008 | Nederland, Almelo

Voor ieder die dit leest,

Het is Kerstavond. Ds. van de Veer is op T.V., Kerstvolkszang. Al die overbekende Kerstliederen. Een bijzondere avond. De geboorte van Christus mogen we gaan vieren. De hele week zijn we al in volle verwachting. Met mijn koor hebben we al vier keer een Kerstconcert mogen verzorgen. Allen bijzondere concerten. Fijn om te mogen zingen, fijn om zo te mogen getuigen. Tijdens een van deze concerten werd er een gedicht voorgedragen. Een gedicht die mij ontroerde omdat ik me daarin zelf herkende.


EEN GEBED VAN DE VREDE

Ik draag dit gebed van de vrede op
aan alle mensen die worden vergeten,
die niet worden genoemd
omdat ze geen naam mogen hebben.

Ik graag dit gebed van vrede op
aan alle mensen die niet verder
kunnen,
maar zijn gestruikeld en vastgelopen.

Ik draag dit gebed van vrede op
aan alle mensen
die met schrik in hun hart ontwaken,
bang voor wat hen vandaag weer te wachten staat.

Ik draag dit gebed van vrede op
aan alle mensen die het niet meer zien zitten,
die niet meer kunnen hopen.

Ik draag dit gebed op aan U, God......
niet als bewijs van eigen vroomheid,
maar omdat ik niet anders kan
dan bidden tot U,
uit naam van al die mensen
die zelf geen woorden kunnen vinden,
maar geloven.......
geloven.....
Amen

Voor allen die dit lezen een Gezegend Kerstfeest en komend jaar toegewenst.
Ineke

  • 29 December 2008 - 16:05

    Coks Van Eysden :

    Ineke, ga jij maar mooi het Licht van Kerstmis in Kenia uitdragen.
    Neem je zorgende zelf én je stralende lach mee - en geniet. Want bij al het moeilijke en verdrietige dat je zult tegenkomen, is dit toch ook een heerlijke keus voor avontuur - wèg - even alles anders. Coks

  • 20 Januari 2009 - 19:41

    Wim:

    Ha wereldreiziger; je was al begonnen maar alleen nog maar op stap in je dromen. Je site ziet er goed uit. Ingericht voor een hoop ervaringen die waarschijnlijk vele malen zullen worden beleefd en herbeleefd.
    We gaan met je mee op stap. Op afstand, zonder ticket, maar door jouw ogen, oren en handen zijn we dicht bij je.
    Succes met de laatste loodjes; even nog goed slapen, nog genieten van een nederlands brokje luxe. Neem dat warme gevoel mee om het daar te delen. Denk eraan, je kunt daar niets 'uitdelen, ze hebben alles al. Maar ze willen heel graag met je delen, want dat komt men snel te kort.
    Goede reis en behouden thuiskomst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almelo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Tot slot.

12 April 2009

Weer thuis en de kinderen.

03 April 2009

Afscheid en terugkijken.

26 Maart 2009

Small Home's.

26 Maart 2009

Kakamega-forrest.
Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 176331

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: