Nog een paar dagen. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

26 Januari 2009 | Nederland, Almelo

Hallo lezers,

De dagen zijn nu af te tellen. Momenteel doe ik de laatste nachtdienst en daarna nog vier dagdiensten werken.De laatste loodjes wegen toch wel zwaar.

Deze week en de volgende nog een dag naar mijn moeder. Na mijn vaders overlijden heeft ze het nodig. Mijn moeder heeft rust gevonden en vrede met alles, zoals het verlopen is, al is daar nog wel verdriet natuurlijk.

Ik heb zin in mijn Kenia avontuur. Hennie sms-te vandaag dat ze mijn kamer heeft gedweild en het bed opgemaakt. Heerlijk toch.

In middels staat mijn koffer zo ongeveer gepakt. Wat vroeg zullen jullie zeggen, maar ik kan dat niet anders. Heb dat ook met verre reizen. Dit op het laatste moment doen, kan ik niet. Ik word dan gespannen en zenuwachtig. Nu ik weet dat die koffer klaar staat ervaar ik rust en kan ik de hele voorbereiding beter overzien. Het valt nog niet mee om de koffer niet meer dan 20 kg. te laten wegen. De zware dingen zoals boeken doe ik in mijn handbagage. Dat scheeldt. Toen ik de koffer de eerste keer woog zat ik er vier kg. overheen. Een rok eruit, een broek maar weer in de kast en andere rommeltjes dan toch maar thuis laten.

Hennie is inmiddels alweer een paar weken in Nyabondo en heeft het er naar de zin. Zowel met de grote als kleine kinderen heeft ze een goed contact. Ze vechten om aandacht en willen geloof ik allemaal wel spelletjes met haar doen. Anke, je bal voor de grote kinderen heb ik gekocht. De lucht is eruit en een pompje heb ik er bij. Ik hoop dat er heel veel tegen aan geschopt wordt. Hennie, de nijntje spelletjes zijn ook gekocht. Ze zitten nu ergens in mijn handbagage.

Flying Docters is inmiddels op het centrum geweest. Hennie mocht assisteren bij operatie's. Ze vond het een belevenis. En....Flying Docters komt begin maart opnieuw voor orthopedische operaties. Fijn, dan mag ik het ook mee maken.

Komend weekend mijn afscheids weekend. Zaterdag voor de vrienden en zondag voor de familie. Hopelijk wordt het gezellig. Zaterdagavond nog een laatste koorconcert. Ons Koningginnedagconcert. Daarna is er voor mij ook even geen koor meer. Morgen is mijn laatste koorrepetitie. Dan willen ze voor het Nyabondocentrum collecteren. Heel fijn. Ze leven echt mee.

Heb inmiddels al behoorlijk aan donatiegeld gekregen. Ik heb met Christa en Mark van de Stichting Bondo Kids overlegd hoe ik dit geld het beste kan besteden. Hun advies, neem het ter plekke op in Keniaanse shilling en overleg met de leiding van het centrum wat je er voor gaat kopen. Nou, dat doen we dan maar.
Allemaal nogmaals heel erg dank voor jullie donatie. Ik hoop er iets bijzonders mee te kunnen doen.

Tot de volgende keer.
Ineke

• 26 Januari 2009 - 11:26

Hennie:

Hoi Ineke, 'k voel helemaal met je mee wat koffer pakken ed. betreft. Datzelfde heb ik ook anders wordt ik zenuwachtig. We kijken hier allemaal uit naar je komst en een extra UNO-spel zal het goed doen hier, fanatiek dat ze zijn!
    Komende zaterdag eerst naar Eldoret om Carolien op te zoeken en de woensdag daarna richting Nairobi in afwachting van je komst. Je weet de taxi naar het vliegveld is al geregeld en het hotel besproken. Je kunt dus lekker ontspannen deze kant opkomen, sterkte nog even met de laatste loodjes en een gezellig weekeinde toegewenst! Liefs Hennie

• 27 Januari 2009 - 12:09

Janneke Dannenberg:

Hallo Ineke

Ik vond het maandagavonderg fijn voor je dat je via ons koor zo,n leuk bedrag hebt binnen gehaald.
    Het zal vast een goede bestemming krijgen.
    Ik weet niet of ik je zaterdagavond zal spreken in Nijverdal daarom wil ik je even via deze weg erg veel succes wensen in Kenia.
    Het lijkt mij een enorme uitdaging en erg dankbaar werk wat je daar gaat doen.
    Ik hoop dat je er een hele goede tijd mag hebben waar je later met veel dankbaarheid op terug kunt kijken.
    Het plaatsje voor mij op de zang zal een tijdje leeg blijven, zo denk ik automatisch aan je.
    Ik wens je een goede reis en hoop je na pasen weer terug te zien bij ons op koor.

Groetjes Janneke

• 28 Januari 2009 - 12:15

Henny Nijkamp :

Hallo Ineke,
    Nou maandagavond had je een goede sponsor aan 'Looft den Heer"Wat een uitdaging om daar heen te gaan Ineke,heel veel succes daar en geef ze maar veel Liefde!Goeie reis toegewenst,
    groeten Henny Nijkamp"Looft den Heer"Notter

• 30 Januari 2009 - 12:41

Ida Spenkelink:

Hoi Ineke,
    Bij deze wens ik jou een hele fijne en mooie tijd. Zal zeker je berichten volgen

• 03 Februari 2009 - 20:24

Stijntje Ter Harmsel:

Dag Ineke,
    Ik heb de foto's bekeken van het centrum en van de kinderen, wat mooi om te zien waar je tercht komt. Veel werk te doen, dus het wordt aanpakken. Ik wens je een goede reis, succes en Gods zegen.
    Groeten, Stijntje

• 04 Februari 2009 - 19:51

Wim A.B.:

Dag Ineke. Je zult inmiddels toe zijn aan de eerste loodjes van je nieuwe (tijdelijke) bestaan. Een uitdaging voor jou, een belevenis voor de mensen in de omgeving die je gaat bezoeken. Fijn om in de reacties te lezen dat er iemand op je wacht die je daar opvangt. Mens zijn bestaat tenslotte vooral uit het woord "samen". Wij zullen hier ook op je wachten; eerst op je reacties die we zullen mogen ervaren via deze site; straks wanneer je alle dingen zult herbeleven als je weer bij ons in Nederland bent. Sterkte en we blijven je volgen.