Nog een week! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Nog een week! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Nog een week!

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

23 April 2012 | Nederland, Almelo

Hallo familie, vrienden, koorleden en anderen,

Vandaag over een week is het weer zover. A.s. maandag vertrek ik voor acht weken naar Nyabondo in Kenia. Ik kijk er naar uit en de kinderen weten dat ik kom. Ook zij zullen er naar uit kijken.

Ik vertrek op 30 april om 21 uur. Een beetje ongelukkige datum omdat het Koninginnedag is. De treinen 'lopen' anders en het zal ook erg druk zijn in de trein. Ook op de weg zal niet anders zijn.Vandaar dat ik besloten heb om met de treintaxi naar Schiphol te gaan en ik laat me op tijd ophalen. Liever te vroeg op Schiphol als te laat door een file.

De koffers staan zo goed als gepakt. Nog wat kleine dingen en mijn rugtas met de belangrijkste zaken moeten nog. Dat ligt wel klaar en daardoor is die druk een beetje van de ketel mede ook omdat ik deze week tot de laatste dag nog moet werken.

Voor mijn 'Schoenen voor Bondokids' project is al veel geld binnen gekomen waar ik heel erg blij mee ben. Heel fijn dat zoveel mensen met mij meeleven en mij helpen de kinderen te verwennen met nieuwe schoenen. Ze hebben ze zo nodig want die ze nu dragen zijn oud en stuk. (zie foto's) Bij gebrek aan wat anders moeten ze het er mee doen.
Heel veel dank.

Maar er kan nog altijd meer geld bij want het bedrag wat nodig is, is nog niet behaalt.

DAAROM DOE IK IN ALLE BESCHEIDENHEID HIER OPNIEUW EEN OPROEP OM MIJ EN DE KINDEREN VAN NYABONDO/ST. MARTIN TE HELPEN DOOR TE DONEREN.

Dat kan op banknr. 3970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van 'Schoenen voor Bondokids'.

Alle kleine beetjes helpen en wat zullen de kinderen trots en blij zijn als ze allemaal voorzien kunnen worden van nieuwe schoenen.

Opeens schiet me een voorval, wat ik ooit in Nepal meemaakte , te binnen. Daar, in een buitenwijk van Kathamandu, liep ik eens door een poort, nieuwsgierig als ik was, wat er zich daarachter bevond. En wat zag ik daar.........veel veelal oudere mensen, sjofel gekleed op blote voeten. De meesten zaten op een muurtje rondom een binnenplaats niets te doen en wat voor zich uit te staren. Ik bleek een soort van opvang voor daklozen en ouderen binnen te zijn gelopen. Ik ging er bij zitten en liet alles op mij inwerken. Wat bijzonder om daar te zijn. Het echte leven. Maar wat kon ik voor deze mensen doen?? Ik had niets bij me. Ineens was daar bedrijvigheid. Men ging lopen, de ouderen werden onrustig. Vragende blikken. Er werden grote dozen op de binnenplaats neer gezet. Ieder werd nieuwsgierig. Wat ging er gebeuren? En... uit de dozen kwamen tientallen eenvoudige gympies/schoenen, in alle maten. Wat een groot cadeau voor deze mensen die niets hebben. Wat waren ze blij. Ineens praten. Een grote lach op de gezichten. Bijna niet kunnen wachten tot ze ook een paar aangereikt kregen. En ik deed wat mij op dat moment het beste leek. Begon met handen en voeten te praten. Hielp met passen en aandoen van de schoenen, veters erin en strikken. Samen lachen. Samen genieten. Het was een bijzondere ervaring. Het echte Nepal. Zo voelt het om te mogen geven. Het maakte diepe indruk op mij.

De schoenen werden geschonken door een rijke weldoener, die mij onbekend bleef.

Maar nu, op naar de laatste week en dan naar 'mijn' lieve kinderen in Nyabondo.



Hart. Groet voor jullie allemaal. Ineke



  • 23 April 2012 - 12:13

    Minie Maneschijn:

    hallo Ineke,
    nog effe doorzetten deze week!!
    ik wens je goeie reis naar Kenia en veel succes.
    kijk al weer uit naar je verslagen,
    liefs en groetjes minie

  • 24 April 2012 - 11:05

    Ilse Wijlens:

    Ha Ineke,
    ik hoorde van de collega's dat je alweer naar je kids gaat en al snel! Hoorde dat het goed met je gaat, wat fijn!
    Aangezien op korte termijn een kopje koffie er dus niet in zit, hou ik je via de site goed in de gaten. Een bijdrage voor de schoenen is onderweg, mijn afscheidscadeautje had je namelijk nog tegoed, dus ik hoop dat je de kindjes er blij mee kunt maken.
    Ineke, een goede reis en een waardevol verblijf gewenst,

    Liefs Ilse

  • 29 April 2012 - 08:54

    Collega's 3 Noord:

    Hoi Ineke,

    We hadden het net over je dat je morgen alweer vertrekt. Weer terug naar je kinderen. Geniet wederom van deze bijzondere ervaring. We wensen je een goede reis en zullen je "volgen".

    Liefs,

    Luciënne, Annet, Stephanie, Jolanda Smelt, Renske en Lilian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 176327

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: