Opnieuw vertrek ik naar Kenia. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Opnieuw vertrek ik naar Kenia. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Opnieuw vertrek ik naar Kenia.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

28 Maart 2012 | Nederland, Almelo

Beste familie, vrienden en bekenden,

Zoals de meesten van jullie weten heb ik mijn hart verpand aan Nyabondo in Kenia. Een centrum waar lichamelijk en geestelijk gehandicapte kinderen van alle leeftijden wonen, verzorging krijgen en naar school gaan.
Al twee keer mocht ik er heen gaan. Bijzondere ervaringen. Ongeveer 40 kinderen wonen er, opgedeeld in drie groepen. Kleren moeten ze delen. Eigen spullen hebben ze niet. Speelgoed is er nauwelijks. Elke groep wordt verzorgd door een housemother. Een zware taak omdat ze alles alleen moeten doen. Persoonlijke aandacht kunnen ze de kinderen daarom nauwelijks geven. Mijn ondersteuning bestond daarom vooral uit het helpen van de moeders met de dagelijkse zorg voor de kinderen. Maar vooral de kinderen aandacht en liefde geven, om op die manier een lichtpuntje in hun leven te mogen zijn.

Naast Nyabondo is er St. Martin, waar twee groepen kinderen wonen en verzorging krijgen. Hier is ook de school voor beide centra gevestigd.

Op het terrein van Nyabondo staat een ziekenhuisje waar kinderen van buiten het centrum door artsen van Amref/Flying Docters geopereerd worden.

Het centrum wordt financieel ondersteund en begeleidt door Stichting Bondo Kids in Zwolle. Al veel goeds is er gedaan met het geld wat middels donatie bij Bondo Kids binnen kwam. In 2011 konden ze o.a. de kosten van een nieuwe operatietafel financieren. Momenteel is men actief met het inzamelen van geld voor de bouw van een nieuw gastenverblijf voor de artsen en verpleegkundigen van Flying Docters, omdat de huidige deels ingestort is. Mijn slaapplekje ook.

OP 30 APRIL HOOP IK OPNIEUW VOOR ACHT WEKEN NAAR KENIA TE VERTREKKEN
…………………………………..om daar op dezelfde manier te mogen helpen.
En daar is een vraagje bij.
In alle bescheidenheid vraag ik hierbij opnieuw om een kleine financiële donatie.

EN NU HEEL GRAAG VOOR EEN SPECIAAL DOEL.
SCHOENEN VOOR DE KINDEREN

Vorig jaar vroeg Sr. Ludevina, hoofd van het centrum, of ik een donatie kon schenken voor nieuwe schoenen voor de kinderen. De schoenen die de kinderen dragen zijn grotendeels stuk, maar geld voor nieuwe is er niet. Heel nodig zijn de schoenen aan vervanging toe.
Wat zou het geweldig zijn als ik deze wens met hulp van veel mensen nu kan inwilligen.

Graag zie ik jullie bijdrage tegemoet op rekeningnr. 3970344 t.n.v. A.R.Rop onder vermelding van “schoenen voor Bondo Kids”

Rechtstreeks naar Bondo Kids overmaken kan ook naar banknummer 397370830. Op deze manier is het aftrekbaar van de belasting.

Meer informatie is te vinden op website: www.bondokids.nl

Mijn belevenissen zijn te volgen op website: inekerop.waarbenjij.nu

Op 23 juni hoop ik weer thuis te komen.

Mijn adres in Kenia is:
Nyabondo Rehabilitation Centre
T.a.v. Ineke Rop
P.O. Box 75
Sondu via Kisumu, Kenya.

Een kaartje of zo.....heel graag.

Hartelijk dank voor jullie ondersteuning en belangstelling. Ik zal heel erg mijn best doen om het binnengekomen geld op een verantwoorde manier te besteden. Maar ook zodanig dat de kinderen er blij en gelukkig mee zijn.
Dank jullie wel.
Hart groet van mij…………………….Ineke Rop




















  • 28 Maart 2012 - 12:45

    Minie Maneschijn:

    hai ineke,
    wat fijn voor jou dat je weer naar kenia gaat.
    ik wacht met plezier je berichten van daar weer af en ik wens je alvast veel succes met alle voorbereidingen. je bent inmiddels al aardig bedreven hierin.
    groetjes minie

  • 28 Maart 2012 - 18:31

    Marry V.d.Wetering:

    Hoi Ineke,

    Succes met de voorbreidingen voor je reis naar Kenia.
    Wij hopen dat je er weer veel goed werk kunt doen, met Gods hulp.
    Ik volg je via je " waar ben jij nu" .

    Groetjes Roelof en Marry.

  • 29 Maart 2012 - 04:28

    Hoi Ineke,:

    De mensen en kinderen zien uit naar je komst hoor! En wat goed dat schoenenprojekt. Toevallig heb ik de laatste tijd wat foto's gemaakt van schoenen die aan vervanging toe zijn, 'k zal proberen je er een paar te sturen zodat je die misschien kunt plaatsen. Veel succes met alles en tot ziens in april.

  • 02 April 2012 - 20:00

    Ali :

    Wat leuk dat je weer naar Kenia gaat Ik hoop dat je een hele fijne en goede tijd mag hebben ik volg je via je '' waar ben jij nu'' Groetjes Ali

  • 29 April 2012 - 16:18

    Lidy:

    lieve ineke ,goede reis ,heinig an mien wichke ,ik blijf je volgen

  • 05 Mei 2012 - 11:00

    Isa:

    Wat knap dat je ze helpt. Ze zullen vast en zeker blij zijn met jou. Ken je al een kindje? En heb je daar een koelkast en een huisje ? Groetjes isa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 178694

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: