HUISJE VOOR EUNICE(12) - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu HUISJE VOOR EUNICE(12) - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

HUISJE VOOR EUNICE(12)

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

14 April 2019 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Jim en zijn werkers kunnen weer verder met de afbouw van Eunice huis in Kenia. De buitenmuren moeten nog gepleisterd worden. Het wordt nodig tijd. En het mooie is........

HET GELD IS DAARVOOR BINNEN.
HEEL BLIJ en geweldig.

Zoveel mensen die me hebben geholpen. Zo dankbaar daarvoor.
Ze kunnen beginnen. Vandaag is het geld gestort naar Christa van Bondokids. Zij stort het door naar de bankrekening van Nyabondo/ Sr. Ludovena. Eerder had ik al een offerte wat betreft de kosten opgevraagd. Ze gaan me een foto van de rekeningen sturen zodat ik echt op de hoogte ben van de gemaakte kosten. Jim mag daar weer met zijn werkers aan het werk. Een grote verrassing voor Eunice. Wat zal het huis mooi worden.

Zoals gezegd ik ben door velen geholpen om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen. Nogmaals heel veel dank daarvoor.
Ik kreeg 250 Euro van Stichting Geste. De doelstelling van Stichting Geste is financiële ondersteuning te bieden aan organisaties, stichtingen, verenigingen en particuliere initiatieven. Van een vriend kreeg ik het adres van deze mogelijkheid. Via de mail en door de telefoon heb ik mijn verzoek om een donatie toegelicht en zie daar. Wat ben ik er blij mee. Stichting Geste en Cor.... heel veel dank.

Mede door o.a. de verkoop van manden uit Kenia, verkoop van eigen spullen via marktplaats, statiegelden, donaties en reiskosten van mijn vrijwilligerswerk is het bedrag wat nodig is tot stand gekomen. Later zullen jullie de foto's zien die door Jim en ook Eunice gemaakt worden. Zij weet nog niet dat dit staat te gebeuren. Ze zal een gat in de lucht springen.

Nu afwachten hoe het gaat en dan start het sparen direct opnieuw.
Nu voor een grote watertank met dakgoten zodat Eunice het regenwater op kan vangen. En heel graag wil ik eenvoudige bedden voor haar jongens, Vincent en Thomas kopen. Nu slapen ze nog samen met hun moeder in een tweepersoonsbed, maar dat kan niet door gaan. Ze worden groter en zijn nu 6 jaar. Voor hen beide is een slaapkamertje in het huis.
Om het geld hiervoor bij elkaar te krijgen heb ik meerder supermarkten gevraagd statiegeldbonnen voor mij te sparen.

Momenteel wordt dit gedaan in:
de Albert Hein aan de Nieuwstraat in Almelo,
de Jumbo aan de Boomkamp in Rijssen en
de Jumbo aan de Dikkersweg in Wierden.

Ben er even geweest en twee van de drie bakken zitten al aardig vol met statiegeldbonnen. Het loopt door tot eind april. Dus...mocht je frisdrankflessen en bierflesjes leeg hebben breng ze dan daar naar toe. Alles voor het goede doel.
Maar ik wil ze ook wel hebben om ze zelf weg te brengen. Breng ze naar mij.....geef ze me en ik wil ze ook wel halen. Alle beetjes helpen toch.


Zelf heb ik in Almelo na de verkiezingen geholpen met stemmen tellen. Vanaf 21 uur tot vroeg in de nacht tellen. Hier krijgen alle deelnemers een vergoeding voor. Wat mij betreft ook weer voor het goede doel. En het was nog leuk om te doen ook. Beetje inzicht krijgen in dat hele verkiezingsverhaal is niet verkeerd. Binnenkort nog een keer.


Eunice kreeg twee weken geleden bezoek van App. vrienden.... Anneke en Harold. Namens mij kochten ze in Kenia voor Eunice een Solarlamp. Een soort grote zaklamp met een zonnepaneel. Eunice hoeft dan niet meer gebruik te maken van de elektriciteit en kaarsen. Zelfs kan ze haar telefoon er mee opladen. Prachtig. Ook kochten ze een plastic stoel en tuintafel om (in de toekomst) te gebruiken bij een handeltje aan de straat zodat Eunice mogelijk een beetje eigen geld kan verdienen.
Anneke en Harold brachten zelf een hoop plezier, maar ook cadeautjes en belangrijk te melden kleine fruitboompjes waaronder sinasappel, advocado en mangoboompjes. Mochten deze boompjes goed groeien dan zullen ze vrucht dragen wat deels weer verkocht kan worden.
Ook brachten ze kleine spulletjes mee om aan straat te kunnen verkopen. Heel mooi allemaal.

En zo blijven we door gaan. Dit alles is ondertussen een beetje een levenswerk geworden. Want na het pleisteren van de buitenmuren, de watertank en de bedden, wacht nog het schilderen van de binnenmuren en het plafond en het liefst nog een toilet met toebehoren binnen. Maar eerst maar datgene waar ik hier over schrijf.
In het najaar hoop ik weer naar Kenia te vertrekken om de kinderen in Nyabondo te verrassen met van alles en nog wat maar ook om het huis van Eunice met eigen ogen te gaan zien. Want ingericht en helemaal klaar heb ik het nog niet gezien. Ik ben zo benieuwd.

Wilt je mij en Eunice met de afbouw van het huisje steunen dan kan dat nog altijd…..heel graag zelfs…..door een bijdrage te storten op
NL26 INGB 0003970344 t.n.v. A.R. Rop o.v.v. ‘Huisje voor Eunice en Ineke’
Van harte aanbevolen.
Ook kan en mag er gestort worden op rekeningnummer van Bondo Kids.
De donatie is dan aftrekbaar van de belasting.
IBAN nummer: NL92 RABO 0397370830 ovv ‘Huisje voor Eunice en Ineke’.


Ben je geïnteresseerd in de andere verhalen over 'Eunice huisje' kijk dan hiernaast

Allemaal veel groetjes en tot een volgende keer.
Ineke

Ps De foto's van het interieur van Eunice huisje zijn toegevoegd.



  • 15 April 2019 - 07:11

    Corry Van Dijkhuizen:

    Ineke, wat zet jij je in voor je medemens.
    dat is prachtig. Veel succes nog.

  • 15 April 2019 - 07:47

    Janny V.d. Heide:

    Prachtig dat dit allemaal zo gelukt is.
    Hopen dat de rest ook in orde komt. Alle goeds en sterkte in alles Ineke.

  • 15 April 2019 - 15:33

    Anke Van De Bovenkamp:

    wat geweldig fijn dat dit alles zo mooi verloopt . geld , mensen die er mooie en praktische apparatuur , de boompjes etc. brengen . succes met het verdere project.

    groet Anke

  • 03 Mei 2019 - 14:08

    Herwy Scholten:

    ineke proficiat met je verjaarsdag
    groeten herwy scholten

  • 22 Mei 2019 - 12:01

    Speur:

    Hallo Ineke.
    heel mooi wat je doet voor je medemens.
    ik heb een vraagje ik woon in Almelo.
    Ik heb kinderkleding enz heb je wat aan, kunnen jullie ze gebruiken.?
    Laat me weten kun je me bereiken op
    0644594263
    Naam is Mayra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 177068

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: