INEKE-ADHIAMBO - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu INEKE-ADHIAMBO - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

INEKE-ADHIAMBO

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

23 November 2016 | Kenia, Sondu

Ineke-Adhiambo....
A new born baby.
Today.
It's a girl.
Her name is Ineke-Adhiambo.
Geweldig blij ben ik met de geboorte van dit meisje mede omdat ze mijn naam mag dragen.

Eireen (house-mother) was deze maand uitgeteld en eerder scheef ik al eens dat ik hoopte deze bevalling op afstand mee te mogen maken. Afgelopen nacht ging Eireen naar het ziekenhuisje hier tegenover. Ze voelde zich niet goed. Gedurende de ochtend begonnen de weeën en vanavond rond zes uur werd Ineke geboren.

Daaraan vooraf waren we om vier uur al een keer op bezoek geweest en nadien nog een keer. Maar die keren was de bevalling nog steeds gaande. Zagen een glimp van wat er gaande was en hadden veel plezier. We spraken af om half zeven weer te gaan. We, dat zijn de house-mothers, Eunice en Margareth van de wasserij. Maar toen we verzamelden, had Eireen al gebeld dat er een meisje/dochter geboren was. En al lopend naar het ziekenhuisje hoorde ik al van de naam. Daaraan gekomen vroeg ik Eireen of het echt zo was. Ja, vertelde ze: "Haar naam is Ineke". Vernoemd naar jou.

Met Eireen en haar dochter gaat het gelukkig goed. Al had Eireen het wel even erg zwaar. Het meisje is 2700 gr. Een klein mensen kindje. Een klein wondertje. Haar tweede naam duidt op, dat het in de avonduren geboren is en dat het een meisje is.

Vandaag ben ik een paar uur naar Sondu geweest om te pinnen, maar ook om o.a. een paar cadeautjes te kopen voor Eireen. Daar ik toen al wist dat de bevalling gaande was. "Pampers en een omslagdoek": vertelde house-mother Penina. Daar heeft ze iets aan. Verder tussen een hele stapel babykleertjes nog een vestje, een mutsje en een paar hansopjes gevonden. Alles voor een habbekrats. Het hangt nu aan de lijn te drogen, want ik heb alles toch maar even uitgewassen. Hopelijk is het morgenvroeg droog. Morgenvroeg om zeven uur is het weer spreekuur. Dan gaan we er weer heen. Hopelijk kan ik alles dan meenemen.

Wat is het leuk dat er opnieuw een kindje naar mij vernoemd is. Ik was stil en ontroerd toen ik het hoorde en dit meisje zag en in mijn armen had. Ik voel me daarin gezegend en blij. Moge God haar tijdens haar leven onder Zijn hoede nemen.

Dag Ineke

• 23 November 2016 - 21:22

Andrea Kingma-van Ommen :

Wat ontzettend leuk ineke!!! Gefeliciteerd. Ook eireen de felicitaties geven.

• 23 November 2016 - 21:56

Marry V D Wetering:

Hallo Ineke,
    Wat een mooie verslagen.
    Je mag weer volop genieten.
    Gefeliciteerd met je mooie naamgenootje, prachtig!!
    Nog een hele mooie tijd in Kenia, mooi en dankbaar werk.

Ik ben wat laat met reageren, maar we hebben er net een reis naar Z.A. opzitten.

Hartelijke groeten
    Roelof en Marry v d Wetering.

• 24 November 2016 - 11:06

Corry Van Dijkhuizen:

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Ineke , ook de felicitaties aan Eireen en vader.
    Leuk het 2e naamgenootje. Je verdiend het je doet zoveel goed werk. We leven op afstand met je mee. We zien weer uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier nog in Kenia.

groeten van
    Corry van Dijkhuizen

• 24 November 2016 - 14:16

Lien Poorterman:

Van harte gefeliciteerd oma!

• 24 November 2016 - 16:46

Stijnje Ter Harmsel:

Dag Ineke,

Gefeliciteerd met je naamgenootje Ineke. Wat leuk, op deze manier blijf je verbonden met de mensen in Nyabondo!
    Het ga je goed, de laatste week, ik lees de verslagen altijd weer met veel plezier.

Hartelijke groeten, Stijntje

• 24 November 2016 - 21:18

JokeHarmsel :

Wat leuk Ineke weer een kindje wat naar je genoemd.Hopelijk heb je nog een fijne week. Grt Joke.

• 27 November 2016 - 15:13

Christa:

Wat super leuk dat dochtertje van Eireen vernoemd is naar je. Heel speciaal en wat een eer!
    Geniet er nog lekker van!

Groet,
    Christa