WATERTANKS - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu WATERTANKS - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

WATERTANKS

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

12 November 2016 | Kenia, Sondu

Hoi allen,

Het regent hier met regelmaat, met name in de middag. Korte heftige buien gepaard gaande met onweer. Je ziet de buien van verre al aankomen. Donkere wolken pakken dan samen. Een poos later schijnt de zon weer. In tegenstelling tot bij ons, zijn ze hier erg blij met de regenval. Elke druppel wat valt is waardevol. Via de dakgoten wordt het water verzameld in drie grote ondergrondse tanks waaruit door middel van pompen uit geput kan worden. Wanneer er onvoldoende regen valt moet er water ingekocht worden. Altijd een hoge kostenpost.

Daarbij komt nu een grote tegenslag. De grootste tank midden op het centrum is lek en moet gerepareerd worden. Er zijn al eerder reparaties uitgevoerd maar de wanden zijn er daardoor niet beter op geworden. Het beste zal zijn om de wanden echt uit te breken en nieuwe er in te plaatsen. Tevens het geheel geheel waterproof maken. Een hoge kostenpost, waar het centrum niet één twee drie geld voor heeft. Gevolg dat deze tank niet meer gebruikt kan worden en wanneer er geen water is kan het centrum niet bestaan.

Mocht je hier wat in willen en kunnen betekenen....heel graag.

Stort dan een kleine bijdrage op NL26 INGB 0003970344 tnv A. R. Rop onder vermelding van Watertank.

Mede namens allen hier, heel veel dank.

Ineke

• 13 November 2016 - 21:50

Thea Wignand:

Hoi Ineke,

wat mooi om al je verslagen te lezen en de foto's te zien. Heel bijzonder om dit allemaal weer mee te mogen maken. Geniet maar fijn van je tijd daar.
    Heel veel groeten,
    Thea