DE REIS IS BEGONNEN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu DE REIS IS BEGONNEN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

DE REIS IS BEGONNEN.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

10 Oktober 2016 | Nederland, Almelo


Hallo allen,

Allereerst heel hartelijk dank voor jullie support en medeleven. Dank voor alle donaties aan mij gegeven voor de kinderen in Nyabondo/Kenia. Om goede bedden te kunnen kopen en eten en lekkere dingetjes. Speciale dank aan de Diaconie van de Hervormde Kerk in Rijssen die mij steunt met een groot geldbedrag. Even zoveel dank aan Jan, Huub, Heleen, Hans, Wendy en wie ik nog vergeten ben van Thuiszorgorganisatie 'Thuisgenoten' in Almelo. Ook zij gaven me een enorm geldbedrag mee. Met Christa en Mark van Bondokids ben ik in overleg wat ik hiermee naast de aanschaf van bedden en eten ga doen. En dan ook dank aan de Fam. ter Maat die ook een heel groot bedrag doneerden. Maar....... mijn dank is natuurlijk net zo groot voor en met alle andere grotere en kleinere donaties.
Allen ....nogmaals heel veel dank.

En nu zit ik op Schiphol. Heb alle tijd. Vroeg in de middag was ik blij te kunnen vertrekken. Je zit er toch wat tegen aan te hikken in de hoop dat alles goed geregeld is en ik niet voor verrassingen kom te staan. Je weet maar nooit ook al heb ik het vaker gedaan.

Een aantal mensen vroegen me hoe ik het ga doen met het kopen of laten maken van de bedden en toebehoren.. Vandaar even uitleg. Allereerst ga ik altijd in overleg met Sr. Ludovina, het hoofd van het centrum. Met haar bespreek ik hoeveel bedden er nodig zijn. Zij weet wel allerlei adressen en haar vraag ik een offerte te laten maken. Dan gaan we op pad om te gaan kijken. Er stond vorige keer ergens een proef-bed op zicht. Daarna worden ze allemaal op maat gemaakt. Maar nu wil ik ook gaan overleggen of ik ze misschien kant en klaar kan gaan kopen. Dat is afwachten. Met Sr. Ludovina ga ik vervolgens naar een matrassenfabriek, waar de matrassen gekocht worden. Evenzo naar een winkel waar ze dekens verkopen. Samen zoeken we uit wat nodig is en ik betaal. Het geld pin ik bij de Barclays Bank in Kisumu, de dichtstbijzijnde grote stad in Kenia. Ook al vertrouw ik de medewerkers van Nyabondo wel, ik geef ze vrijwel nooit geen geld om iets te kopen. Wanneer er iets gekocht moet worden ga ik gewoon altijd mee, zetten me dan even af bij de Barclays en daarna gaan we samen weer verder. En dan nog de lakens. Vorige keer kochten we samen grote balen blauwe katoenen stof, waar op het centrum lakens van genaaid werden. En dan is alles gekocht en moet het alleen nog maar bezorgd en geplaatst worden. We zullen zien hoe het dit keer gaat lopen. Ik heb er vertrouwen in. Nu kan ik hopelijk twee groepen kinderen blij maken. De meisjes van house-mother Penina en de jongens van house-mother Alice.
Ter plekke zullen we dit samen bekijken.

Ik vertrek straks om 20:45 uur om rechtstreeks naar Nairobi te vliegen. Om 6 uur , morgen vroeg kom ik aan en wordt daar opgewacht door James van Bonobo Tours. Een landelijke reisbureau. Hij brengt me naar het centrum waar ik in de middag aan hoop te komen. Onderweg zal James met mij langs een supermarktje gaan om wat boodschappen te doen, want ik kook gedeeltelijk zelf en heb ook brood, thee, beleg enz. nodig. Moet mezelf in onderhoudt voorzien, ook al zal ik wel vaak met de kinderen mee eten. Het is mooi te zien hoe geweldig ze het vinden dat ik hun eten eet. Heb het gevoel dat ik er dan nog meer bij hoor.

Tot zover. Ik wil het niet al te lang maken. Zag net dat de foto van het overhandigen van de waarde cheque al op face-book van Thuisgenoten staat. Velen hebben gereageerd. Dank daar voor.

Hartelijke groet voor jullie allen.
Ineke


  • 10 Oktober 2016 - 18:45

    Andrea Kingma-van Ommen :

    Goede reis ineke en ik zal je zien vrijdag 4nov!

  • 10 Oktober 2016 - 19:01

    Marianne Köpp-Derksen:

    Hoi Ineke, weet je nog wie ik ben?
    Ik wens jou op de eerste plaats een goede vlucht en daarna een heel goede tijd daar.
    Groetjes, Marianne

  • 10 Oktober 2016 - 20:08

    Lien Poorterman:

    Goede reis, Ineke! en succes met alles

  • 10 Oktober 2016 - 20:51

    Hennie:

    Heel veel succes en een goede reis gewenst. Breng je mijn groetjes over aan iedereen?

  • 10 Oktober 2016 - 21:45

    Henk En Geertje:

    Ineke wij wensen je een goede vlucht en Gods zegen over al het werk dat je daar doen mag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 175794

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: