Water, zeep, een groot zeil en heel veel lol. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Water, zeep, een groot zeil en heel veel lol. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Water, zeep, een groot zeil en heel veel lol.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

23 Juni 2011 | Kenia, Nairobi

Hoi, hoi,

Vandaag is het zaterdag en het water-zeep-zeil festein is achter de rug. Wat hebben de kinderen een plezier gehad.

Vanmiddag na het eten hebben Renske en Rowena en ik alle kids met de rolstoel naar het grasveld gebracht. Daar hadden we een breed en tien meter lang bouwzeil neergelegd en overgoten met water en zeep. Nou het was maar even en ze lagen bijna allemaal te soppen op het zeil. Kleren nog aan, maar die waren snel doorweekt omdat we voordurend water over ze heen gooiden. Zoveel lol, zoveel hilariteit. Omdat de blouces plakkerig werden gingen de eersten al snel uit. En niet lang daarna volgden de broeken. Gelukkig scheen de zon volop en konden we alles op het grasveld of op de stenen laten drogen. Ondertussen bleef het pret, de meeste jongens ondertussen in hun blootje wat ze alleen maar nog mooier vonden. De meiden hielden de jurken aan. Die zijn ook iets ouder en beginnen al wat schaamte gevoelens te krijgen, wat ook wel te begrijpen is met zoveel jongens om hen heen. Nog een beetje water erbij, nog een beetje zeep erbij, prachtig. En.....de kleren droogden toch snel. Ondertussen begonnen we de kinderen één voor één over het lange zeil te trekken. Dit mislukte omdat de anderen kinderen niet van het zeil af te houden waren. Dan er maar weer met zijn allen op. Spetteren, glijden, gillen het kon niet op, tot ineens Renske zei: "Het gaat regenen, daar komt een dikke zwarte lucht aan.

En toen moest het gebeuren. Eén voor één van het zeil af. Even afdrogen en snel de nog wat vochtige kleren weer aan en in rap tempo in de rolstoel en naar binnen. Twee van deze groep van dertig kinderen konden lopen. Verder hebben ze allemaal hulp nodig met kleding aan doen. Dus je kunt begrijpen, we werkten in sneltrein vaart. Het laatste kind was nog geen minuut binnen of daar viel me toch een bak vol water naar beneden. Gelukkig voor hier want het land is erg droog. En gelukkig voor de kinderen want het was in sneltreinvaart ook wat aan het afkoelen. Nog nagenietend zaten ze bij elkaar toen Renske en Rowena kwamen met een grote tas vol petjes. Allemaal een blauw petje op en de dag kon niet meer stuk.

Wat is dit festijn in goede aarde gevallen. Een paar kids zeiden: "Morgen weer?????" Nou, laten we dat maar even niet doen. Het was een heel karwei maar enorm leuk. Wij en de kids zullen nog lang nagenieten.

Dag Ineke

• 24 Juni 2011 - 11:53

Marieke Willems:

Lachen zeg!! Leuke verhalen hoor! Ik zie dat je over een weekje alweer terugkomt! Wat gaat de tijd snel!!

Geniet nog lekker van de tijd daar en van je 'kindjes'!

Liefs Marieke

• 24 Juni 2011 - 19:29

Ilse Wijlens:

Ha Ineke,
    wat een feest! Geniet van je laatste week en dan zien we je gauw weer,
    groetjes Ilse

• 27 Juni 2011 - 16:27

Minie:

hoi ineke,
    genoten van je verhalen envan de kinderen dat is echt genieten.geniet deze paar dagen nog en een goede terugreis gewenst.

Groet Minie