De reis naar Nyabondo. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu De reis naar Nyabondo. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

De reis naar Nyabondo.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

13 Februari 2009 | Kenia, Kisumu

Hallo lieve mensen,

Eindelijk kan ik jullie dan echt schrijven vanuit Kenia. Het heeft lang geduurd maar inmiddels ben ik hier al bijna een week. En wat heb ik inmiddels veel meegemaakt en nog meer mensen ontmoet. Maar bovenal de ontmoeting met de kinderen was heel bijzonder.

Maar te beginnen bij het begin. In de nacht van 6 febr. vertrok ik om één uur vanuit huis met de schipholtaxi. Het gevolg was dat ik natuurlijk veel te vroeg op Schiphol was, want mijn vliegtuig vertrok pas om 7 uur. Maar dat gaf niet, de tijd ging toch wel snel om. Na een overstap in Zurich kwam ik rond 7 uur in de avond aan in Nairobi waar zoals afgesproken Hennie op mij stond te wachten. Ze had een taxi naar het hotel geregeld. En dan een klein hapje eten en het bed in, want de volgende dag reisden we verder naar Kisumu. Dat was nog 7 uur met de bus over een redelijke weg met wel heel veel verkeer zoals fietsen volgeladen met spullen, volgepakte auto's, maar vooral ook veel mensen en kinderen die lopend onderweg waren. En het uitzicht....geweldig. Rijstvelden, acaciabomen en de rode aarde waar Africa om bekend is. Erg droog leek het hier niet maar dat komt waarschijnlijk omdat we dicht bij het Victoriameer zijn. We reden door steden en dorpen. Alles leek oud en uitgeleefd en rommelig maar prima in te leven voor de mensen hier. Halverwege stopte de bus een keer voor de broodnodige plaspauze en de lunch. Aan de lunch deden we maar niet mee want om gelijk ziek te worden van het eten in de plaatselijke restaurant was natuurlijk ook niet de bedoeling. We hadden zelf wel wat te snaaien meegenomen. In Kisumu aangekomen moesten we nog even wachten op onze lift naar het centrum. Maar eindelijk na een uurtje...daar waren ze. Zr. Ludevina (hoofd van het centrum) en James (chauffeur) van het Nyabondocentrum. Ze kwamen ons halen met een soort jeep. Nog ruim een uurtje rijden naar het centrum maar eerst... gingen we gek genoeg nog boodschappen doen. Naar een markt en naar de supermarkt. Een beetje vreemd vond ik dit. Haal je gasten op en dan moet er daarna nog van alles gedaan worden. Maar het zal er wel bij horen

Rond 19 uur waren we er. Ann, onze Keniaanse kokkin had voor ons gekookt. En daarna kregen we een welkomsbezoek van Eunisch de verpleegkundige van het centrum en Pamela het hoofd van de administratie. Gezellig en leuk. Mijn vuurdoop wat betreft het engels praten. Eerst een beetje wennen allemaal. Ach en daarna was het eigenlijk ook heel snel maar weer naar bed. Moe, moe, moe van de lange reis maar wel voldaan. Uitpakken en instaleren? Daar had ik geen zin meer in. De volgende dag maar.

De reis hier verliep in zijn totaliteit heel voorspoedig. Gelukkig geen gedoe met bagage die er niet was of vertraging.
De volgende dag zou het voor mij dan ook echt beginnen. De kennismaking met de mensen en kinderen van het centrum.

Dag Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Tot slot.

12 April 2009

Weer thuis en de kinderen.

03 April 2009

Afscheid en terugkijken.

26 Maart 2009

Small Home's.

26 Maart 2009

Kakamega-forrest.
Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 177325

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: