Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Twee weken voor vertrek

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

22 April 2014 | Nederland, Almelo

Hallo Iedereen

Nog twee weken en dan is mijn vertrek naar Kenia daar.
Ik kijk er naar uit en heb heel veel zin alle kinderen en vrienden in Kenia/Nyabondo weer te zien. Maar ook om weer een poos weg te zijn uit het hectische leven die ons omringt in Nederland. Even weer te ervaren, “als het vandaag niet is dan komt het morgen wel”. Als de afspraak is om negen uur te vertrekken je om elf uur nog zit te wachten. Kan lastig zijn maar ook bevrijdend. Maar ook te weten dat je overal welkom bent zonder een afspraak te maken. “Dat is Nederlands”: zeiden ze tijdens mijn vorige bezoek. “Hier mag je gewoon komen”.

De belangrijkste zaken zijn klaar. Visum, geld, verzekering, vaccinaties. Maar het grootste karwei komt nog. De koffers pakken. Twee x 23 kilo mag ik meenemen. Hartverwarmend is het dat ik beddengoed, (baby) kleding, spelletjes en nog veel meer aangeboden krijg, om mee te nemen. Maar helaas lukt me dit niet allemaal, zo graag als het zou willen. Daarvoor is de ruimte te beperkt, daar ik het afgelopen jaar zelf ook al het een en ’t ander voor de kinderen gekocht heb.

Graag wil ik jullie aandacht nogmaals vestigen op mijn projecten.
- Mijn zorg om een bed en matras voor ieder kind.
- Mijn zorg om goede dagelijkse maaltijden voor ieder kind.
- Mijn zorg om de kinderen iets extra’s te geven in welke vorm dan ook.

Met enige schroom plaats ik hier nogmaals mijn bankrekening.
NL26INGB0003970344 t.n.v. A.R. Rop onder vermelding van ‘lekker eten en slapen”
De kinderen in Nyabondo hebben zo weinig, wij hebben zoveel.

Heel veel dank aan degene die een donatie gedaan hebben. Dat zijn er veel. Ik kan jullie verzekeren dat elke euro op de goede plek terecht komt.

Hierbij plaatst ik ook wat foto’s die met deze projecten te maken hebben.

Veel groetjes, Ineke




  • 22 April 2014 - 11:57

    Lien Poorterman:

    Succes, Ineke!

  • 22 April 2014 - 12:38

    Corry Van Dijkhuizen:

    Goede reis en laat de kinderen weer lachen.

  • 22 April 2014 - 13:54

    Ank Van De Bovenkamp:

    hoi Ien
    laat de reis weer een mooie boeiende uitdaging voor je zijn.
    elke dag heeft zijn verrassingen.
    zegen toegewenst. Leo en Ank

  • 22 April 2014 - 16:59

    Wim A.B.:

    Ha Ineke,
    Goed te merken dat je zo uitkijkt naar de nieuwe reis, misschien moet ik wel zeggen 'expeditie'. Mooi te merken dat je er niet naar toe gaat om alleen te geven maar juist ook om er te ontvangen. De warmte, aandacht en wederzijdse waardering voor elkaars 'zijn en denken' is hartverwarmend. We kijken uit naar je verslagen van de ervaringen. Hou je haaks en bovenal 'geniet met volle teugen'.

  • 01 Mei 2014 - 20:12

    Inge:

    Over 4 dagen is het weer zo ver. Het aftellen kan nu beginnen Ineke. Veel succes met de laatste dingen die je nog moet doen voor je vertrek. En voor maandag alvast een goede reis gewenst. Even 2 maanden tijd voor jezelf en "je kinderen".

  • 01 Mei 2014 - 20:45

    Marry V D Wetering:

    Ha Ineke,

    Ik wens je alvast een heel voorspoedige reis toe.
    Een hele fijne tijd gewenst in Kenia.
    Geniet van je tijd daar!
    We zien uit naar je verslagen.

    Hartelijke groet van Roelof en Marry.

  • 03 Mei 2014 - 10:52

    Ingrid Velthuis:

    Hoi Ineke,

    Een hele goede reis en een mooie tijd in Kenia bij de kinderen. Ik vind het super wat je allemaal doet en blijf je volgen via deze site.

    Groetjes Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 175943

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: