Opnieuw naar de kinderen in Kenia - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Opnieuw naar de kinderen in Kenia - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Opnieuw naar de kinderen in Kenia

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 Maart 2014 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal, Almelo, 17-03-2014

En dan kom ik weer via de website van WAARBENJIJ bij jullie binnenvallen.
Zoals de meesten van jullie weten ben ik inmiddels behoorlijk verweven met mijn vrienden en de kinderen in Nyabondo/St. Martin een Centrum voor verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen in Kenia.
Allen daar zijn een deel van mijn leven geworden. Met regelmaat heb ik contact met hen, die daar wonen en werken.
Dankbaar ben ik jullie te mogen vertellen dat ik op d.v. 5 mei a.s. voor twee maanden voor de vierde keer hoop te vertrekken naar dit voor mij geliefde oord.

Om daar opnieuw de kinderen en de medewerkers te ontmoeten.
Om daar te helpen met en bij alle voorkomende werkzaamheden.
Om daar ondersteuning te bieden op verpleegkundig niveau, waar nodig.
Om de kinderen afleiding en bezigheden te bieden.
Om ze liefde en aandacht te geven.
Om financieel te mogen en kunnen ondersteunen daar waar nodig is.
Om de kinderen te verwennen.

*In Kenia is het momenteel droog. Het is er warm en er valt weinig tot geen regen. Oogsten van mais en rijst mislukken, waardoor deze steeds duurder worden. De kinderen moeten eten. Hierop kan weinig bezuinigd worden. De maaltijden liggen al heel dicht bij de basis om te leven. Iets extra's eten de kinderen vrijwel nooit. In onze beleving zijn de maaltijden eentonig en krijgen ze vaak hetzelfde. Twee jaar geleden kocht ik yoghurt, een grote traktatie. Dit jaar wil ik graag trakteren op vlees, pannenkoeken en dat wat voor ons zo gewoon is. Maar ook veel rijst en mais kopen zodat er geen tekorten komen.

*Op het centrum worden steeds meer gehandicapte kinderen opgenomen. Er is inmiddels door heel veel donaties een extra onderkomen gebouwd, waar ze een een slaapplaats vinden. Tijdens mijn voorgaande bezoeken zag ik dat de kinderen vaak met zijn tweeën of drieën in één bed slapen. Gewoon plaats en geld tekort. Aan Sister Ludevina, hoofd van het centrum, vroeg ik of ze nog wensen had. Ze gaf aan heel graag bedden en matrassen te willen hebben, zodat alle kinderen een eigen bed krijgen om in te slapen.

En dan......................................
Komt daar weer mijn vraag!
Wie wil mij helpen bovengenoemde doelen te helpen verwezenlijken.
Wie wil mij helpen alle kinderen een eigen bed te geven.
Wie wil mij helpen met het kopen van mais, rijst, stukje vlees en meer.

Alleen kan ik het niet. Ik heb daarbij jullie hulp nodig.
Voor ons is het ook een tijd van crisis. Ik ben me daar van bewust. Toch durf ik deze vraag te stellen, daar ik met eigen ogen gezien heb, hoeveel daar nog nodig is om de kinderen een goed bestaan te bieden. Wij hebben alles wat we willen. Zij zijn afhankelijk van giften en liefdadigheid.
Graag zie ik jullie donatie tegemoet onder vermelding van 'Lekker eten en slapen in Kenia'
Banknummer NL26 INGB 0003970344 tav A.R. Rop of
Banknummer NL92 RABO 0397370830 tav Bondo Kids te Zwolle.
Het gedoneerde bedrag is dan aftrekbaar van de belasting

Heel veel dank.
Jullie kunnen mij volgen op inekerop.waarbenjij.nu Je kunt daar je mailadres invullen waarna je bericht ontvangt, wanneer ik een stukje heb geplaatst
Ook op facebook is Bondo Kids te volgen. Zie ook www.bondokids.nl

Hart. Groet, Ineke Rop

• 17 Maart 2014 - 18:27

Minie Maneschijn:

hallo Ineke,
    wat goed om te horen dat je weer naar Kenia gaat.
    ik volg graag je verslagen weer als je daar bent. en ik hoop dat je inzameling veel op zal leveren,
    zodat je de kinderen daar een fijn bed en lekker eten kunt geven.
    Veel succes en groetjes Minie

• 20 Maart 2014 - 13:39

Lien Poorterman:

Succes Ineke en sterkte met voorbereidingen. Groet, Lien

• 20 Maart 2014 - 22:02

Marry V.d.Wetering:

Hallo Ineke,

Fijn dat je weer naar Kenia gaat, de kinderen hebben je hart gestolen hè.
    Je zult er veel zin in hebben, maar het is een drukke voorbereidingstijd.
    Ik zal je zeker weer volgen en fin. steunen, zodat je voor hen wat exrta`s kunt doen.

Veel succes en groeten ook namens Roelof
    Marry.

• 21 April 2014 - 23:24

Annet De Vries:

Succes meid ..ik ga je missen als lieve collega .Ik ga je zeker samen met Elise volgen