Opnieuw naar de kinderen in Kenia - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Opnieuw naar de kinderen in Kenia - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Opnieuw naar de kinderen in Kenia

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 Maart 2014 | Nederland, Almelo


Hallo allemaal, Almelo, 17-03-2014

En dan kom ik weer via de website van WAARBENJIJ bij jullie binnenvallen.
Zoals de meesten van jullie weten ben ik inmiddels behoorlijk verweven met mijn vrienden en de kinderen in Nyabondo/St. Martin een Centrum voor verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen in Kenia.
Allen daar zijn een deel van mijn leven geworden. Met regelmaat heb ik contact met hen, die daar wonen en werken.
Dankbaar ben ik jullie te mogen vertellen dat ik op d.v. 5 mei a.s. voor twee maanden voor de vierde keer hoop te vertrekken naar dit voor mij geliefde oord.

Om daar opnieuw de kinderen en de medewerkers te ontmoeten.
Om daar te helpen met en bij alle voorkomende werkzaamheden.
Om daar ondersteuning te bieden op verpleegkundig niveau, waar nodig.
Om de kinderen afleiding en bezigheden te bieden.
Om ze liefde en aandacht te geven.
Om financieel te mogen en kunnen ondersteunen daar waar nodig is.
Om de kinderen te verwennen.

*In Kenia is het momenteel droog. Het is er warm en er valt weinig tot geen regen. Oogsten van mais en rijst mislukken, waardoor deze steeds duurder worden. De kinderen moeten eten. Hierop kan weinig bezuinigd worden. De maaltijden liggen al heel dicht bij de basis om te leven. Iets extra's eten de kinderen vrijwel nooit. In onze beleving zijn de maaltijden eentonig en krijgen ze vaak hetzelfde. Twee jaar geleden kocht ik yoghurt, een grote traktatie. Dit jaar wil ik graag trakteren op vlees, pannenkoeken en dat wat voor ons zo gewoon is. Maar ook veel rijst en mais kopen zodat er geen tekorten komen.

*Op het centrum worden steeds meer gehandicapte kinderen opgenomen. Er is inmiddels door heel veel donaties een extra onderkomen gebouwd, waar ze een een slaapplaats vinden. Tijdens mijn voorgaande bezoeken zag ik dat de kinderen vaak met zijn tweeën of drieën in één bed slapen. Gewoon plaats en geld tekort. Aan Sister Ludevina, hoofd van het centrum, vroeg ik of ze nog wensen had. Ze gaf aan heel graag bedden en matrassen te willen hebben, zodat alle kinderen een eigen bed krijgen om in te slapen.

En dan......................................
Komt daar weer mijn vraag!
Wie wil mij helpen bovengenoemde doelen te helpen verwezenlijken.
Wie wil mij helpen alle kinderen een eigen bed te geven.
Wie wil mij helpen met het kopen van mais, rijst, stukje vlees en meer.

Alleen kan ik het niet. Ik heb daarbij jullie hulp nodig.
Voor ons is het ook een tijd van crisis. Ik ben me daar van bewust. Toch durf ik deze vraag te stellen, daar ik met eigen ogen gezien heb, hoeveel daar nog nodig is om de kinderen een goed bestaan te bieden. Wij hebben alles wat we willen. Zij zijn afhankelijk van giften en liefdadigheid.
Graag zie ik jullie donatie tegemoet onder vermelding van 'Lekker eten en slapen in Kenia'
Banknummer NL26 INGB 0003970344 tav A.R. Rop of
Banknummer NL92 RABO 0397370830 tav Bondo Kids te Zwolle.
Het gedoneerde bedrag is dan aftrekbaar van de belasting

Heel veel dank.
Jullie kunnen mij volgen op inekerop.waarbenjij.nu Je kunt daar je mailadres invullen waarna je bericht ontvangt, wanneer ik een stukje heb geplaatst
Ook op facebook is Bondo Kids te volgen. Zie ook www.bondokids.nl
Mijn adres is:
Ineke Rop
Nyabondo Rehabilitation Centre
P.O. Box 75
Sondu via Kisumu
Kenya.


Hart. Groet, Ineke Rop


  • 17 Maart 2014 - 18:27

    Minie Maneschijn:

    hallo Ineke,
    wat goed om te horen dat je weer naar Kenia gaat.
    ik volg graag je verslagen weer als je daar bent. en ik hoop dat je inzameling veel op zal leveren,
    zodat je de kinderen daar een fijn bed en lekker eten kunt geven.
    Veel succes en groetjes Minie

  • 20 Maart 2014 - 13:39

    Lien Poorterman:

    Succes Ineke en sterkte met voorbereidingen. Groet, Lien

  • 20 Maart 2014 - 22:02

    Marry V.d.Wetering:

    Hallo Ineke,

    Fijn dat je weer naar Kenia gaat, de kinderen hebben je hart gestolen hè.
    Je zult er veel zin in hebben, maar het is een drukke voorbereidingstijd.
    Ik zal je zeker weer volgen en fin. steunen, zodat je voor hen wat exrta`s kunt doen.

    Veel succes en groeten ook namens Roelof
    Marry.

  • 21 April 2014 - 23:24

    Annet De Vries:

    Succes meid ..ik ga je missen als lieve collega .Ik ga je zeker samen met Elise volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 178132

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: