Nog drie weken. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Nog drie weken. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Nog drie weken.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 April 2011 | Nederland, Almelo

Hallo iederéén die dit leest.

Inmiddels ben ik druk met de voorbereidingen voor mijn reis naar Kenia en elke dag is er wel iets te doen.

Deze week kwam ik er achter dat mijn telefoon het niet doet met een andere SIM kaart. Ik heb nl een Keniaaanse SIM kaart die ik in Kenia wil gaan gebruiken omdat het bellen daarmee in Kenia veel goedkoper is. Simlock vrij laten maken werd gezegd. En hoe moet dat en waar?? Maar.....het is klaar en hij doet het volgens mij. Nu zal ik hem de komende week bij mijn moeder nog even uitproberen.

Mijn koffer staat boven in het kleine kamertje met alles rondom wat mee moet em toch niet mee gaat. Een heel gepuzzel maar dat zal wel lukken. Ben er in ieder geval vroeg genoeg mee.

Ook zit mijn visum in mijn paspoort. Gelukkig hoefde ik daarvoor niet naar Den Haag. Bij het reisbureau kon ik mijn paspoort inleveren, wat formulieren invullen en na een week was het paspoort met visum terug. Heerlijk. Geen stress van "O, als dat maar goed gaat in Den Haag bij het Keniase consulaat".

En dan de inentingen. Die haalde ik in het ziekenhuis. Even ging het daar nog fout en moest ik voor de tweede keer om een vaccinatie voor gele koorts te halen. Maar het staat inmiddels allemaal in mijn vaccinatieboekje en ik kan daarmee weer een paar jaar verder. Morgen begin ik met het slikken van lariam. Tabletten om malaria te voorkomen. Dat moet drie weken voor vertrek om te kijken of je ook last krijgt van de bijverschijnselen. Nu heb ik dat gelukkig nooit gehad en dat zal nu ook wel goed gaan. Maar jah, je weet maar nooit.

Ik heb inmiddels ook al wat Keniase shilling in huis, gehaald van het grenswissel kantoor in Hengelo. Ook daarvan weet je maar nooit of je ter plekke geld kunt opnemen. Stel je voor dat het bankpasje het niet meer doet. Dus ook allemaal maar uit voorzorg.

En zijn al veel giften op mijn bankrekeningnummer binnen gekomen. Heel fijn dat jullie mijn "Keniaproject" met een gift willen steunen. Ik zal proberen er een goede bestemming voor te vinden. Daarbij denk ik aan ondersteuning bij de aankleding van de slaapverblijven, opnieuw stoffen kopen om kleren van te naaien, zitzakken, een bankschommel in de tuin. Dit zijn zo wat ideeen maar mogelijk wordt het heel wat anders. Ik zal nl in overleg gaan met het hoofd van het centrum, Sr. Ludevina en haar wensen proberen te volgen. Zelf zal ik ter plekke ook rondkijken om ideeen op te doen.

Mocht je mijn "Keniaproject" willen ondersteunen dan mag je een gift storten op banknummer 3970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van Bondokids. Al het geld komt rechtstreeks ten goede aan het centrum Nyabondo en de kinderen.

Mocht je op de hoogte willen blijven van mijn wedervaren dan kun je je mailadres links onder op deze site invullen. Je krijgt dan automatisch bericht als ik op deze site heb geschreven.

De volgende keer zal ik proberen uit te leggen hoe het centrum Nyabondo er uit ziet.

Veel groetjes van mij.
Ineke

• 27 April 2011 - 19:11

Marianne Van Beek:

Hoi Ineke

Je hebt helemaal geen tijd om nu al mails te lezen. Gelukkig zien we elkaar binnenkort nog.