Opnieuw naar Kenia. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Opnieuw naar Kenia. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Opnieuw naar Kenia.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

03 April 2011 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Na ruim twee jaar kom ik via de website van 'Waar ben jij' opnieuw bij jullie binnen.
En dat vanwege een goede reden. Over vijf weken hoop ik opnieuw als vrijwilligster naar Kenia te gaan. Ik ga daar 8 weken werken in hetzelfde centrum als waar ik twee jaar geleden was. Ik ben druk met de voorbereidingen en heb er veel zin in.

Ik vertrek op 9 mei naar het Nyabondo centrum nabij het Victoriameer, waar lichamelijk en verstandelijk gehandicapte kinderen verzorgd worden en scholing en waar nodig therapie krijgen.Een groot deel van dezelfde kinderen zal ik er weer aantreffen. Ook zijn er kinderen naar elders verhuisd en daarvoor nieuwe teruggekomen. Ik kijk heel erg naar de ontmoeting uit. Ze weten dat ik terug kom en blijken daarover enthousiast. Mijn werk zal vooral bestaan uit helpen bij de dagelijkse zorg voor de kinderen. D.w.z. helpen bij wassen, aankleding, eten,enz. Maar mijn aandacht zal ook gaan naar de kinderen aandacht en ontspanning bieden. Aandacht missen de kinderen vooral omdat de weinige verzorgsters hun handen vol hebben aan de zorg en alles wat daar bij komt. Inmiddels heb ik al een koffer vol spulletjes zoals kleurpotloden, pennen, armbandjes, bellenblazen, ballonnen, spelletjes, enz. Heel veel daarvan gekregen van collega's en vrienden. Daarvoor mijn oprechte dank.

Dit keer vlieg ik met Kenian Airways rechtstreeks van Amsterdam naar Nairobi, de hoofdstad van Kenia. Dit maakt dat ik veel meer bagage mee mag nemen en wel 2 keer 23 kg. Dus alle spulletjes zoals hierboven staan beschreven, komen heel goed van pas. In Nairobi wordt ik opgevangen door een bekende van de Bondo Kids Stichting die voor een busticket en telefoonkaart gaat zorgen. Dan is het nog een vele uren reizen naar het westen van Kenia waar ik in een klein plaatsje uit moet stappen en waar ik dan weer opgevangen wordt door iemend van het centrum. Een hele onderneming maar ik heb er vertrouwen in dat het lukt.

Inmiddels is naar jullie een brief onderweg met uitleg en persoonlijke gegevens en de vraag een gift te storten voor dit 'project'. Op de foto's die jullie zien hebben de kinderen jurken aan die gemaakt zijn van de stoffen die ik twee jaar geleden heb gekocht. En dit is toch leuk en het staat ook mooi. Hierover zal ik later wat meer schrijven.

Vooreerst maar even tot zo ver.
Een volgende keer kom ik weer op deze manier bij jullie binnen. Mocht je op de hoogte gehouden willen worden dan kun je je mailadres links onder op de site achter laten. Automatisch komt dan een bericht van mij bij je binnen.

Hart. Groeten van mij,
Ineke Rop


  • 03 April 2011 - 18:08

    Wim:

    Succes met de voorbereiding, Ineke. Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de hernieuwde ontmoeting. Ik hoop dat je weinig te maken krijgt met de onrust die op zoveel plaatsen in Afrika heerst. We reizen in gedachten met je mee.

  • 03 April 2011 - 19:14

    Thea:

    Hoi Ineke,

    Wat leuk dat je weer naar Kenia gaat! Het zal heel bijzonder zijn om alle bekenden weer te zien.
    Heel veel succes bij alle voorbereidingen. Ik zal je verslagen volgen.

  • 07 April 2011 - 18:23

    Marry V.d. Wetering:

    Hallo Ineke,
    Fijn dat je weer naar Kenia gaat, geniet van de voorbereiding.
    Het is spannend nu je alleen gaat, maar je kent de situatie.
    We volgen via de website.

    Hartelijke groet Marry.

  • 03 Mei 2011 - 14:45

    Loes:

    Hallo Ineke! k heb je gevonden hoor! wat leuk om al je verhalen en foto,s te bekijken! wat bijzonder! nog even,en je bent er weer,wat zullen ze blij zijn jou weer te zien na 2 jaar!
    Ik ga je volgen hoor! Een hele goeie reis alvast,en liefs van mij,Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 178896

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: