HUISJE VAN EUNICE (9) - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu HUISJE VAN EUNICE (9) - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

HUISJE VAN EUNICE (9)

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

23 Januari 2019 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Ondertussen gaat het leven in Kenia/Nyabondo door. Wat ik al vermoedde is bewaarheid. Eunice woont nog niet in haar nieuwe huisje…helaas. Deze week vernam ik via de E-mail van Sr. Ludovena, dat er nog geen dak op het toilet buiten is geplaatst en ook zit er nog geen deur voor. En dit is wel van essentieel belang om er te kunnen wonen. Ze zou in februari kunnen verhuizen wanneer deze werkzaamheden afgerond zijn. Maar dit laatste kan pas als er weer wat geld is om dit te bewerkstelligen. Op mijn vraag aan Sr. Ludovena om een offerte van de meest noodzakelijke werkzaamheden te sturen, heb ik nog geen antwoord.

Met Eunice heb ik een aantal dagen geen app. contact gehad. Ook via Sr. Ludovena vernam ik dat Eunice haar moeder “has got another stroke”. Dat wil zeggen….dat ze opnieuw een beroerte heeft gehad. Hoe het er nu mee is weet ik niet. Wel dat ze waarschijnlijk voor fysiotherapie naar het Nyabondo Rehabilitation Centre gaat of er misschien al is. Maar wat heel erg naar voor Eunice en deze familie. Wat een enorme domper op de vreugde van ‘het huisje’. Hun leven staat opnieuw ‘stil’. Vanaf deze plek voor Eunice, haar jongens en haar familie van harte veel Kracht toegewenst.

En inderdaad…..ik had het ongeveer goed met wat er verder nog in het huisje gedaan moet worden. De binnendeuren moeten nog gekocht en geplaatst. En ook het plafond zit er nog niet in. Ze kijken nu tegen het golfplaten dak aan. Verder ‘painting inside the house’. Maar dat kan echt veel later. En ook voor later de dakgoten en watertank. Voor…. als ik er in september weer heen ga. Want dat is de planning. Om alles met mijn eigen ogen te zien. Hoe Eunice met haar jongens daar woont en hoe ze zich redt. Met eigen ogen zien wat ze nog nodig heeft.
Maar ik zou er nu ook zo graag even om het hoekje willen kijken. Eunice steunen. Het huisje bekijken. Nog wat geld brengen om dat wat echt nodig is af te maken zodat ze er met haar kinderen in kan gaan wonen. Maar helaas dat gaat nu niet.

Mijn hart is nog steeds voor een deel in Kenia. Met mijn gedachten bij de kinderen en allen die daar verblijven, wonen en werken. Ik mis het Keniaanse leven en allen daar. Af en toe is er app. en/of E-mail contact. Wat is de wereld daardoor klein geworden. Het helpt om er over te praten, stukjes zoals dit schrijven en bezig te zijn met het inzamelen van sponsorgelden. Want dat is nodig. Op allerlei manieren probeer ik dat. Zelfs bedrijven aanschrijven om te steunen. Het hoeft dan niet veel te zijn. Alle kleine beetjes helpen en maken het tot één grote. Nog meer winkels vragen om te mogen sparen voor statiegeldbonnen. Hartverwarmend zijn de mensen die in hun omgeving op verschillende manieren proberen geld in te zamelen. Ook zal er waarschijnlijk nog een artikeltje komen in het Almelo’s Weekblad. We zullen zien hoe het allemaal loopt. Ik blijf er vertrouwen in houden.

Voor de nieuwe mensen en allen op deze site....
Wilt u mij en Eunice met de bouw van het huisje steunen dan kan dat door een bijdrage te storten op
NL26 INGB 0003970344 t.n.v. A.R. Rop o.v.v. Huisje voor Eunice.
Van harte aanbevolen.
Ook mag er gestort worden op rekeningnummer van Bondo Kids.
De donatie is dan aftrekbaar van de belasting.
IBAN nummer: NL92 RABO 0397370830 ovv Huisje voor Eunice.

Opnieuw een dank je wel voor hen die de laatste weken gedoneerd hebben via de bankrekening van Bondo Kids en naar mijn bankrekening. Top......

Mochten er vragen zijn...stel ze dan hieronder gerust, bij reageren. Je kunt ook mijn andere verhalen over 'Eunice huisje' gaan lezen. Zie hiernaast.
Tot zover deze update. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan zal ik deze weer hier schrijven.

Allemaal de hartelijke groeten,
Ineke



  • 23 Januari 2019 - 17:56

    Marion Wesselink:

    Na het gesprek van vanmiddag is het een mooie aanvulling om je blog te lezen. Ik merk dat je in Nederland bent, maar dat je hart ook vaak in Kenia is. Prachtig om die gedrevenheid te lezen, waarmee je pogingen doet om Eunice te helpen door overal sponsoren te werven.
    Ik ga mijn best doen om er een mooi verhaal van te maken, dat hopelijk veel mensen aanspreekt om jou te ondersteunen in jouw acties om Eunice en haar kinderen te helpen
    Gr Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 176465

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: