De laatste zaterdag. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu De laatste zaterdag. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

De laatste zaterdag.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

28 Juni 2011 | Kenia, Nairobi

Hoi hoi,


Vandaag al weer vroeg uit bed. Wanneer de vogels beginnen te fluiten wordt ik wakker en om dan te blijven liggen vind ik een beetje zonde. Met Pamela van de administratie had ik een afspraak om om negen uur naar Sondu te gaan om opnieuw een paar zakken mais te kopen. Ze zijn er hier zo blij mee. Degene die mij opnieuw hebben gesponserd heeeeeeel hartelijk dank daarvoor.


Maar om negen uur was er geen Pamela en ook niet om half tien. Ben toen maar eens naar haar huisje gegaan, aangeklopt en binnengelopen. Eerst niemand te bekennen maar later kwamen ze uit de slaapkamer. Ja, we gaan zo, maar ondertussen had ik al een grote kop thee voor me staan en kleine Jan in mijn armen en zijn flesje in mijn hand. Dan eerst maar Jan de fles geven. Wat is er nu leuker de zaterdagmorgen zo te beginnen. Na drie kwartier was het dan zover en konden we eindelijk weg. Op naar Sondu voor drie grote zakken mais. De mais wordt secuur afgemeten. Veertig kleine emmertjes in een zak. Verder voor mezelf veertig bananen om zondag de kinderen te trakteren.


Thuis aangekomen snel wat eten voor mezelf klaarmaken en toen het grote zeil weer neerleggen en vastleggen met houtblokken. Vanmiddag gingen we na de lunch weer met water en zeep op het zeil spelen. Het was maar even en ze zaten er na het eten allemaal rond omheen. Eerst de kleren uit en dan het zeil op. Spetteren, joelen, schreeuwen...... prachtig. De meeste meiden bleven dit keer aan de kant maar genoten wel van het spectakel. Na dik een uur allemaal van het zeil af en hoera een lolly. Tegelijkertijd konden de lijfjes drogen. Ondertussen begon een aantal kinderen zich weer aan te kleden. Sommigen hielpen elkaar. En toen zijn we nog lang op het veld bij de waterpomp blijven zitten. Nog een beetje met water spelen en ze allemaal ook water te drinken gegeven . Een heerlijke middag tot één van de house mothers komt melden dat ze toch echt naar binnen moesten omdat het dreigde te gaan regenen. In sneltrein vaart iederéén met de rolstoel naar binnen en....daar was opnieuw de regen. Wat hadden we een leuke middag. Het zeil is ondertussen ook schoon en droog en wordt opgeborgen op het kantoor van Sr. Ludevina voor misschien een volgend jaar???


Vanavond bij de groep van negen jongens gegeten. Ik doe het daar te weinig maar het is ook moeilijk mijn tijd een beetje goed te verdelen. Ze vonden het leuk en Obiri met de korte beentjes kwam gelijk op mijn schoot zitten. Nadien de grote meiden in bed geholpen. Ook dat doe ik te weinig. Meestal begin ik bij de jongens en als het daar klaar is liggen de meiden er al in. Nu dan maar eens andersom gedaan.
Allemaal welterusten en tot morgen.


Dag Ineke

  • 28 Juni 2011 - 18:27

    Wim:

    Ineke, wat gaat de tijd vlug. Je verslagen laten zoveel betrokkenheid zien naar de gemeenschap daar. Het is voor ons ook genieten om zo mee te mogen kijken over je schouder. Die verhalen mag je echt allemaal nog een keer vertellen als je weer bij ons in Nederland bent. Veel succes op je terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 175901

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: