HUISJE VOOR EUNICE (6) - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu HUISJE VOOR EUNICE (6) - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

HUISJE VOOR EUNICE (6)

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

20 December 2018 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik al weer 5-6 dagen thuis. Het is wennen aan onze wereld van snelheid en afspraken maken. Maar vooral ook aan de prijzen. Alles is hier zo duur. Daarbij een berg post van allerlei instanties die sluiten, hun werkwijze veranderen of meer digitaal gaan werken. Nu ben ik redelijk bedreven in alles wat internet is, maar ik heb een hekel aan al die wachtwoorden en inloggen op Mijn….. Maar we ontkomen er met zijn allen niet aan.

Weer thuis, opruimen, papieren wegwerken, mensen ontvangen en mijn vrijwilligers werk weer oppakken……….maar vooral en nog steeds met mijn gedachten bij allen, die ik in Kenia achterliet. Wat heb ik daar veel moois mogen doen. Dankbaar voor de sponsoring aan mij toe vertrouwd. Vriendschappen verdiept en nieuwe vrienden gemaakt. Een heerlijke ervaring en een tijd om nog heel lang met plezier op terug te kijken.

Met mijn gedachten bij het huisje voor mijn vriendin Eunice en haar twee kinderen Vincent en Thomas. Eunice (verpleegkundige op het centrum) maakte een hersenbloeding door, werd gehandicapt, verloor haar baan, haar inkomen en haar huisje op het centrum. Geen plek meer om samen met haar kinderen te wonen. Vandaar dat ik een aantal maanden geleden besloot hier iets mee te gaan doen.

EEN HUISJE BOUWEN VOOR EUNICE EN HAAR KINDEREN.

Een huis waar ze samen met haar kinderen kan gaan wonen en een toekomst opbouwen. En inmiddels staat het huis daar. De laatste hand wordt momenteel gelegd aan het egaliseren van de vloer. Het toilet buiten, met een klein badkamertje er naast, wordt gebouwd. Er moet nog veel gebeuren, waaronder het plafond plaatsen, het egaal maken van de buitenmuren en de binnen deuren kopen en inzetten. Maar onder leiding van Jim doen we/ze vooreerst het meest noodzakelijke en zodanig dat Eunice er wel in kan gaan wonen. Dit omdat de begroting helaas hoger uit valt. Er is een negatief saldo ontstaan. Daarbij houdt het hier nog niet op. T.z.t. zal er een watertank geplaatst worden en gaan we iets doen aan solar light. Nu wordt ze aangesloten op de elektriciteit, maar dat kost weer geld. Solar is gratis. Daarbij wil Eunice een winkeltje (zoals zovelen) aan de straat beginnen, waardoor ze een klein inkomen hoopt te hebben. Kleren hebben ze genoeg en voor school zijn de zaken geregeld. Alleen het kopen van eten zal misschien een probleem zijn, mocht er geen andere hulp komen. Maar de familie woont dichtbij en zullen haar hoop ik ook ondersteunen. Daarbij heeft ze geld gekregen om de eerste maanden door te komen en is er op een andere plek nog een buffertje afgegeven.

Een hele onderneming dus. Maar prachtig is het om dit grote project samen met zoveel anderen te kunnen financieren. Ik blijf er vertrouwen in houden. Eunice is blij en straalt aan alle kanten. Weer samen met haar kinderen wonen in een eigen huis. Amazing…een droom komt uit. En komend jaar terug gaan is dus bijna ‘een must’. Met eigen ogen gaan kijken hoe het allemaal is geworden. Hierbij plaats ik nog een paar foto’s van de voortgang zodat jullie zien wat er op dit moment gebeurt.

En hierbij vraag ik opnieuw aan een ieder die dit leest mij te sponsoren/ om Eunice en mij te helpen dit grote project tot een nog groter succes te maken.
Dat kan door een bijdrage te storten op rekeningnummer……
NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van Huisje voor Eunice.

Heel veel dank
Ineke
P.s. …mocht je meer willen lezen over dit huisje, lees dan mijn eerder geschreven verhalen op deze site.



  • 20 December 2018 - 15:20

    Corry Van Dijkhuizen:

    Lieve Ineke,

    Wat heb je een mooi werk verricht in Kenia.
    Om stil van te worden.
    Wij zijn ook een huis aan het bouwen wat aan veel eisen moet voldoen.
    Maar met het mooie weer daar, kan het zo ook.
    Geniet maar na van alles ik wens je gezegende kerstdagen en het beste voor 2019.

    groeten Corry

  • 21 December 2018 - 05:20

    Anke Van De Bovenkamp:

    hoi Ien

    wat ziet de woning er prachtig uit ,en wat bijzonder dat het al zo ver is. en nu natuurlijk het laatste onderdeel mooi afmaken , dat gaat natuurlijk lukken !
    succes , ja en dat is wel weer het mooie van internet , en al die andere communicatie middelen .

    goeds toegewenst .

  • 22 December 2018 - 10:13

    Christa:

    Ziet er goed uit hoor!
    Hoop dat ze met de kerst thuis kan wonen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 175040

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: