HUISJE VOOR EUNICE (2) - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu HUISJE VOOR EUNICE (2) - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

HUISJE VOOR EUNICE (2)

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

03 November 2018 | Kenia, Kisumu

Eunice is blij. Ze straalt. Er wordt dan ook een huisje voor haar en haar kinderen Thomas en Vincent gebouwd. Een huisje met een woonkamer en twee slaapkamers, een keukentje en een badkamer. Een plattegrond van het huisje ligt hier bij mij op tafel. Er wordt elektriciteit aangelegd. Het toilet komt zoals het nu lijkt in het huisje. En ze zijn begonnen. De fundering ligt er in nadat ze de dagen daarvoor op de plekken waar de muren komen lijnen hebben getekend en sleuven hebben gegraven. Deze zijn opgevuld met stenen en cement en dit moet nu drogen. Dat zal snel gaan omdat het op de plek waar het huis gebouwd wordt veelal warm is en niet veel regent. De blokken /stenen en andere benodigdheden zijn besteld en worden bezorgd. Jim is er zaterdag de hele dag geweest om een oogje in het zeil te houden en om alle bezorgde benodigdheden tot dat moment te betalen. De begroting valt hoger uit. Tegenvaller, maar het was te verwachten. Zo is het hier altijd in Kenia. Eerst zeggen ze dit en dan is het dat. Het wordt moeilijk om op het geheel te bezuinigen. Ik wil ook graag dat het mooi en goed wordt. Maar.... er is al een groot bedrag bij elkaar. Het heeft me een avondje rekenen gekost maar zoals het nu lijkt zal het hopelijk goed te komen. Ik heb er vertrouwen in dat de laatste 1500 euro ook bij elkaar gebracht wordt. "Our God is Amazing; Amiracle God" zegt Eunice...ze kan het niet geloven, maar haar huisje komt er. Maar ook na de bouw gaat het nog even door. Denk aan een bed voor haar jongens. De grond rondom het huisje op orde brengen. Kleine dingen, niet begroot, maar die toch om de hoek komen kijken. We zullen zien. Dankbaarheid overheerst. Ik heb er een groot vertrouwen in en heb alle medewerking van het centrum hier. Over twee weken ga ik samen met Eunice kijken. Gewoon met de matattu naar haar ouderlijk huis, waar in die omgeving het allemaal gebeurt.Ik wil het ook graag met eigen ogen zien. Niet alleen van de foto's want die sturen Jim en Eunice haar broer steeds om de voortgang te laten zien. Wanneer de muren omhoog komen zal ik hier foto's plaatsen, zodat jullie kunnen zien waaraan het geld besteed wordt.

Dank je wel allen die dit project helpen ondersteunen. Heel blij ben ik daar mee. Echt geweldig.

Het was/is lastig om opnieuw om een donatie te vragen maar dit is zo'n mooi project voor iemand die anders nooit geen' thuis' meer zal hebben. En wij...wij hebben een eigen huur/koop woning met alles er in, wat we graag willen. Laten wij dan een huisje financieren van tussen de 6 en 7 duizend Euro. Ik hoop zo dat het lukt.

En het kan nog steeds......van harte aanbevolen....
Mijn rekeningnummer is NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van 'Huisje voor Eunice'.

Een gift naar Bondo Kids is natuurlijk ook welkom... Hun rekeningnummer NL92 RABO 0397370830 onder vermelding van 'Huisje voor Eunice'.

Hart groet van mij,
Ineke

• 03 November 2018 - 17:33

Herwy Scholten:

Hallo Ineke,

Zo zie je met eigen ogen dat het geld op een goede plek komt.
    Toch geweldig dat je de mensen er een groot plezier mee kan doen.

Blijf je post lezen.

Groeten Herwy

• 04 November 2018 - 15:54

Thea:

Hoi Ineke,

Wat fijn dat je zoveel mooie dingen kunt doen en iedereen blij kan maken.
    Veel succes verder bij je verblijf in Kenia en bedankt voor je mooie verslagen!

• 04 November 2018 - 17:02

Miny Zandbergen :

Hoi Ineke
    Wat fijn dat het allemaal lukt
    Veel succes met de bouw ,en je verblijf in Kenia
    Groetjes van ons