DE TIJD SCHIET OP: - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu DE TIJD SCHIET OP: - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

DE TIJD SCHIET OP:

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

26 Augustus 2018 | Nederland, Almelo

Hallo allen,

De tijd schiet op. De voorbereidingen zijn begonnen. Nu moet ik er vooral aan denken niets te vergeten daar het allemaal al een beetje 'gewoon' lijkt te worden. Daarom schrijf ik alles voor de 7de keer maar weer op. Wat allemaal te doen....nou, mijn visum heb ik in huis en natuurlijk HET vliegticket. Vaccinaties hoef ik niet. Alles is nog geldig. Wel malaria tabletten. Mijn huisarts bellen voor een antibiotica kuur als profilaxe. Eerder had ik daar eens een flinke nagelriem ontsteking en was toen blij met deze kuur. Naar het ziekenfonds om te overleggen of de ziektekostenverzekering nog optimaal is. Papieren kopiëren en overleg met Sr. Ludovina in Nyabondo. Met James overleg over het vervolg van mijn reis na de vliegtocht. En zo is er nog veel meer. En natuurlijk op het laatst de koffers pakken. Het grootste karwij.

Maar ook overleg met Ludovina over gelden wat ik middels sponsoring binnen krijg. Heeft zij wensen om dit geld aan te besteden? Jullie horen daar nog over.
Zelf denk ik aan o.a. nieuwe klamboe´s voor alle kinderen. De huidige zijn grotendeels oud en stuk. Ja, de kinderen slapen daar steevast onder, om te voorkomen dat ze gestoken worden en malaria oplopen.
Ook wil ik graag opnieuw geld besteden aan het kopen van bonen, mais, rijst en meer...de basis voedingsmiddelen. Dit is altijd nodig.

Mede omdat ik het gehele afgelopen jaar al aan het sparen ben, heb ik al een flink bedrag binnen. O.a. door het verkopen van spullen op marktplaats, reisgeld wat ik krijg via mijn vrijwilligers werk, verkoop van kaarten, giften en de inzameling van statiegeld bonnen in meerdere supermarkten. Dit sparen...het is een sport geworden....
Voor de nieuwe mensen op deze site...
Hiernaast kan u inloggen op de foto's en mijn verhalen die ik schreef over mijn doen en laten in Nyabondo. Bij 'meld je aan voor de mailinglijst' kan u uw mail adres invoeren zodat u een mail ontvangt wanneer ik weer een bericht geplaatst heb.

Voor meer informatie kan u terecht op www.bondokids.nl
Mijn verhalen zijn te lezen op deze site: inekerop.waarbenjij.nu

Mocht u mij willen steunen om de kinderen en het centrum te helpen met zo heel veel zaken waaronder eten en drinken, dan kan dat natuurlijk. Heel graag zelfs.
Mijn banknummer is
NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van 'Ineke voor Kenia'.

Mocht u willen doneren dan kan dat ook op rekeningnummer van Stichting Bondo Kids in Zwolle. Deze stichting adviseert en gefinancierd het Nyabondo Rehabilitation Centre in Kenia daar waar nodig is.
Het rekeningnummer van Bondo Kids is:
NL92 RABO 0397370830 onder vermelding van 'Ineke voor Kenia'.
U gift is dan aftrekbaar van de belasting.

Dank u wel.

Dat was het dan vooreerst effe weer. Nog ongeveer zes weken voor vertrek. Nog ruim tijd gelukkig.
Hart. groet van mij voor jullie allen.
Ineke

• 26 Augustus 2018 - 20:39

Liesbeth :

Hallo Ineke
    Wat fijn dat je weer naar ..je.. kinderen in Nyabondo kunt gaan
    Succes met De voorbereidingen en we hopen dat veel mensen dit mooie project gaan steunen.
    Hartelijke groet van Liesbeth en Johan