OPNIEUW MAG IK GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu OPNIEUW MAG IK GAAN. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

OPNIEUW MAG IK GAAN.

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

25 Juli 2018 | Nederland, Almelo

Hallo allen die dit lezen,

Vanmorgen had ik een interview met Betty van Radio Omroep Almelo. Een heel leuk gesprek over mijn vrijwilligers werk in het Rehabilitation Centre in Nyabondo/ Kenia. Vooral ook over wat ik daar allemaal doe en hoe ik sponsorgelden probeer te werven. Ik vergat nog te vertellen dat veel gelden gaan naar het verrassen van de kinderen met 'lekkers' wat ze anders nooit krijgen, waaronder met yoghurt, worstjes en fanta.
Dit alles naar aanleiding van mijn komende vertrek naar Kenia.

WANT......
op 3 oktober a.s. hoop ik voor de 7de keer naar 'mijn' kinderen in Kenia te vertrekken om daar tot half december weer te helpen met alle voorkomende werkzaamheden. Ik heb er veel zin in en kan niet wachten tot ik alle bekenden waaronder Ludovina, Eunice en de beide Ineke's die naar mij vernoemd zijn, weer zie. Maar vooral ook om allen daar te helpen en de kinderen op allerlei mogelijke manieren te verrassen.

Jah...ik ga nu langer. In totaal tien weken.
Een aantal maanden geleden was daar nog geen sprake van. Maar er is veel gebeurt de afgelopen tijd. Mijn moeder is ruim 8 weken geleden Thuisgehaald door haar Hemelse Vader. In haar slaap heel vredig tot rust gekomen. Voor mijn moeder was het vorig jaar moeilijk te verteren, dat ik zolang weg was. Ze kon deze tijd maar moeilijk doorkomen en sprak daar met veel mensen over. Bang om mij nooit weer te zien. Mijn besluit om dit jaar wel of niet weer naar Kenia te gaan stelde ik daarom steeds weer uit. Eigenlijk had ik al besloten niet te gaan zolang mijn moeder er nog zou zijn.

En nu kijkt ze op ons neer en zou ze het alleen maar aanmoedigen, want ze wist dat daar mijn hart ligt.
Onze moeder... Thuisgehaald. Ze wilde het zo graag. 's Avonds in slaap vallen en de volgende morgen niet meer wakker worden. God verhoorde haar gebed .......ter nagedachtenis aan mijn moeder ook hier ......het lied van Peter Burger, wat ik op haar begrafenis voordroeg....

Soms voel ik een diep verlangen,
naar een wereld zonder pijn.
Naar een wereld zonder zorgen,
wat zal dat een zegen zijn.

Soms verlang ik naar de Hemel,
naar de Koning van 't heelal.
Waar het verdriet zal zijn verdwenen,
en geen traan meer vallen zal.

Op een dag zal het gebeuren,
dat mijn tijd te einde is.
En ik rustig mag gaan sterven,
Licht vervuld de duisternis.

Dan mag ik gaan door de poorten,
van het Nieuw Jeruzalem.
Lopen door de gouden straten.
Hand en hand met Hem.

Jezus brengt mij naar zijn Vader,
die met open armen wacht.
Welkom Thuis mijn lieve kind,
Wekom Thuis het is volbracht.

Welkom Thuis Ma.


Voor de nieuwe mensen op deze site...
Hiernaast kan u inloggen op de foto's en mijn verhalen die ik schreef over mijn doen en laten in Nyabondo. Bij 'meld je aan voor de mailinglijst' kan u uw mail adres invoeren zodat u een mail ontvangt wanneer ik weer een bericht geplaatst heb.

Voor meer informatie kan u terecht op www.bondokids.nl
Mijn verhalen zijn te lezen op deze site: inekerop.waarbenjij.nu

Mocht u mij willen steunen om de kinderen en het centrum te helpen met zo heel veel zaken waaronder eten en drinken, dan kan dat natuurlijk. Heel graag zelfs.
Mijn banknummer is
NL26 INGB 0003970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van 'Ineke voor Kenia'.

Mocht u willen doneren dan kan dat ook op rekeningnummer van Stichting Bondo Kids in Zwolle. Deze stichting adviseert en gefinancierd het Nyabondo Rehabilitation Centre in Kenia daar waar nodig is.
Het rekeningnummer van Bondo Kids is:
NL92 RABO 0397370830 onder vermelding van 'Ineke voor Kenia'.
U gift is dan aftrekbaar van de belasting.

Dank u wel.

Het interview wordt wsl a.s. zondag of volgende week zondag uitgezonden bij radio Almelo (106.1 FM) Van harte aanbevolen.

Hart. groet van mij voor jullie allen.
Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 175038

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: