INEKE ADHIAMBO IN VISIE. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu INEKE ADHIAMBO IN VISIE. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

INEKE ADHIAMBO IN VISIE.

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

12 Februari 2017 | Nederland, Almelo


Hallo allen.

Opnieuw iets om trots op te zijn. Ik wil jullie dit daarom niet onthouden.

In de T.V. gids Visie van de E.O. staat wekelijks rubriekje 'Welkom op de wereld'. Een week na terugkomst uit Kenia stuurde ik daar één van de eerste foto's van Ineke -Adhiambo naar toe, de dochter van house-mother Eireen. Natuurlijk daarbij in het kort het verhaal van haar vernoeming naar mij.

Vanavond werd ik door mijn vriendin Anke gebeld. Of ik het artikeltje in de gids al had gezien? 'Nee': ze ik verwonderd, maar ik kijk er elke week naar, met de vraag aan mijzelf "Staat het er in"? Maar de gids lag nog op het stapeltje ongelezen papieren van vrijdag/zaterdag. Ik sloeg hem direct open en zie daar. Een hele kolom gewijd aan dit jong geboren mooie meisje, Ineke-Adhiambo, net een half uur oud. Wat kijkt ze al wijs en verwonderd de wereld in.

Opnieuw ontroerd het me, maar ook blij en verwonderd dat dit opgenomen is in de E.O. gids.
Maar nog steeds ook heel trots dat in Kenia kinderen opgroeien die naar mij vernoemd zijn. Hierbij denk ik aan Ineke-Adhiambo maar ook aan Lavinia-Ineke die nu ongeveer 3.5 jaar is.

Hoe zal het met ze zijn? Het is heel jammer dat er weinig contact kan zijn. Ze hebben geen internet en kunnen niet appen. Bellen en sms-en kost hen ook geld en dat doe ik daarom liever niet. Het contact verloopt merendeel via het Nyabondo Rehabilitation Centre.

Maar in gedachten zijn we bij elkaar en daardoor toch verbonden.

Hierbij een foto van het artikeltje in de Visie.

Hart. groet van een trotse Ineke.





  • 12 Februari 2017 - 21:55

    Andrea Kingma-van Ommen :

    Erg leuk ineke..christa tipte me al ;-)

  • 13 Februari 2017 - 05:31

    Hennie Berends:

    Nou wat een verrassing voor je, erg leuk! Groet uit een gezellig Nyabondo, Hennie

  • 13 Februari 2017 - 13:37

    Lien Poorterman:

    Mooi Ineke! Fijn dat je het kunt delen. groet, Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Inmiddels mag ik binnenkort voor de zesde keer naar Kenia vertrekken om daar vrijwilligers werk te gaan doen in het Nyabondo Rehabilitation Center voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen in Nyabondo.

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 175570

Voorgaande reizen:

18 September 2023 - 13 Oktober 2023

VOOR DE NEGENDE KEER MAG IK NAAR NYABONDO GEAAN.

26 September 2022 - 21 Oktober 2022

TERUG NAAR NYABONDO...NA 3 JAAR.

03 Oktober 2018 - 14 December 2018

KENIA...OPNIEUW MAG IK GAAN NAAR NYABONDO.

19 September 2017 - 16 November 2017

KENIA EN NYABONDO...HEEL BIJZONDER.

10 Oktober 2016 - 02 December 2016

KENIA, NYABONDO EN ZOVEEL MEER.

05 Mei 2014 - 26 Juni 2014

OPNIEUW NAAR DE KINDEREN IN KENIA

30 April 2012 - 23 Juni 2012

KENIA, OM NIET TE VERGETEN

09 Mei 2011 - 01 Juli 2011

OPNIEUW NAAR KENIA

06 Februari 2009 - 02 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: