INEKE ADHIAMBO IN VISIE. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu INEKE ADHIAMBO IN VISIE. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

INEKE ADHIAMBO IN VISIE.

Door: Ineke Rop

Blijf op de hoogte en volg Ineke

12 Februari 2017 | Nederland, Almelo

Hallo allen.

Opnieuw iets om trots op te zijn. Ik wil jullie dit daarom niet onthouden.

In de T.V. gids Visie van de E.O. staat wekelijks rubriekje 'Welkom op de wereld'. Een week na terugkomst uit Kenia stuurde ik daar één van de eerste foto's van Ineke -Adhiambo naar toe, de dochter van house-mother Eireen. Natuurlijk daarbij in het kort het verhaal van haar vernoeming naar mij.

Vanavond werd ik door mijn vriendin Anke gebeld. Of ik het artikeltje in de gids al had gezien? 'Nee': ze ik verwonderd, maar ik kijk er elke week naar, met de vraag aan mijzelf "Staat het er in"? Maar de gids lag nog op het stapeltje ongelezen papieren van vrijdag/zaterdag. Ik sloeg hem direct open en zie daar. Een hele kolom gewijd aan dit jong geboren mooie meisje, Ineke-Adhiambo, net een half uur oud. Wat kijkt ze al wijs en verwonderd de wereld in.

Opnieuw ontroerd het me, maar ook blij en verwonderd dat dit opgenomen is in de E.O. gids.
Maar nog steeds ook heel trots dat in Kenia kinderen opgroeien die naar mij vernoemd zijn. Hierbij denk ik aan Ineke-Adhiambo maar ook aan Lavinia-Ineke die nu ongeveer 3.5 jaar is.

Hoe zal het met ze zijn? Het is heel jammer dat er weinig contact kan zijn. Ze hebben geen internet en kunnen niet appen. Bellen en sms-en kost hen ook geld en dat doe ik daarom liever niet. Het contact verloopt merendeel via het Nyabondo Rehabilitation Centre.

Maar in gedachten zijn we bij elkaar en daardoor toch verbonden.

Hierbij een foto van het artikeltje in de Visie.

Hart. groet van een trotse Ineke.

• 12 Februari 2017 - 21:55

Andrea Kingma-van Ommen :

Erg leuk ineke..christa tipte me al ;-)

• 13 Februari 2017 - 05:31

Hennie Berends:

Nou wat een verrassing voor je, erg leuk! Groet uit een gezellig Nyabondo, Hennie

• 13 Februari 2017 - 13:37

Lien Poorterman: