Schoenen voor Bondokids. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Schoenen voor Bondokids. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Schoenen voor Bondokids.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

18 Mei 2012 | Kenia, Nairobi

Hallo ieder die dit leest,

De afgelopen jaren heb ik sponsorgeld van jullie gevraagd om iets voor de kinderen, op allerlei gebied, te kunnen doen.
Dit jaar heb ik voor een speciaal doel gevraagd, mij te sponseren. Heel graag wil ik, met behulp van jullie, zoveel mogelijk kinderen van Nyabondo en St. Martin nieuwe (school)schoenen geven. Velen onder jullie hebben aan die wens gehoor gegeven. Voor zover ik dat al niet gedaan heb, mijn hartelijke dank daarvoor, ook namens Sr. Ludevina. Zij was zeer blij verrast. Er is bijna 2000 euro door jullie gedoneerd. Een geweldig bedrag.
Op 9 juni gaat een oud vrijwilligster van Nyabondo een halve marathon lopen en laat zich sponseren voor hetzelfde goede doel. SCHOENEN VOOR BONDOKIDS. Het is heel fijn dat dit samenvalt met mijn actie, zodat we het geld bij elkaar kunnen doen.

Omdat ik door mijn kaarten verkoop, rommelmarkt acties en giften nog meer geld voor de kinderen hier heb gespaard, weet ik al zeker dat ik/we aan deze speciale wens van Sr. Ludevina zeker kunnen voldoen.
Zij vraagt momenteel een nieuwe offerte op en dan is nog even de vraag hoe ik het betaal. Het liefst wil ik dit zo snel mogelijk rond hebben, zodat ik mee kan maken dat de schoenen hier geleverd worden.

Het gaat hierbij om allemaal dezelfde schoenen maar natuurlijk in verschillende maten. Het zijn zwarte hoge leren schoenen met veters. Ze worden in Nairobi gemaakt. Er zijn er veel nodig. Op Nyabondo verblijven gemiddeld 40 kinderen en op St. Martin 75 kinderen.
En de kinderen zijn er aan toe. Sommigen gaan nu al zonder schoenen naar school. Weer anderen dragen schoenen van hun zelf, die vaak niet al te best zijn. Weer anderen hebben alleen maar slippers. Wat zullen ook zij blij verrast zijn als ze ineens nieuwe schoenen krijgen. Witte sokken (voor de meisjes) die er bij horen, heb ik in Nederland gekocht.

En dan toch een bescheiden vraag. Mocht iemand nog willen bijdragen dan kan dat natuurlijk altijd op banknr. 3970344 tnv A.R. Rop onder vermelding van 'Schoenen voor Bondokids.'

Wanneer er nieuws is over de 'Bondokids schoenen actie' dan horen jullie natuurlijk meer.

Inmiddels is het een paar dagen later. We weten inmiddels hoeveel de schoenen gaan kosten. Ik geef Sr. Ludevina een flink bedrag voor de aanbetaling en de rest wordt vooreerst uit mijn/onze zak overgeboekt naar hun rekening. De schoenen kunnen nu besteld worden.

Veel groeten vanuit een nu regenachtig, maar ook vaak zonnig Kenia.
Ineke

• 20 Mei 2012 - 17:53

Ilse Wijlens:

Hoi Ineke,
    Ik liep een beetje achter met al je belevenissen, maar ben weer helemaal bij. Wat heb je alweer veel meegemaakt en kunnen betekenen voor de kids. Fijn om te lezen dat het goed metje gaat. Hoop dat je mee kunt maken dat de schoenen er komen, ook een bekroning voor al jou inspanningen.
    Groetjes vanuit een zonnig een lekker warm almelo,
    Liefs ilse

• 20 Mei 2012 - 18:44

Lidy:

wat leuk om je verslagen te lezen,en wat een indrukken weer ,hoop dat het met de schoenen goed komt. veel zegen op je werk ,en er ook van genieten .groetjes