Baringo- en Bogoria lake. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu Baringo- en Bogoria lake. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ineke Rop - WaarBenJij.nu

Baringo- en Bogoria lake.

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

13 Maart 2009 | Kenia, Kisumu

Hallo iedereen,

Daar ben ik weer. Terug van een uitstapje van drie dagen nu achter een wel heel trage computer. We zijn naar het Baringo-lake en Bogoria-lake geweest. Ongeveer 7 uur met verschillende matattu's reizen door een geweldig mooi landschap van heuvels en dorpen. We zagen hoe fietsers van alles op de fiets vervoeren. Van tanken met vloeistof tot grote stukken brandhout. Van lange stengels suikerriet tot heel veel bananen. Prachtig om te zien. Bij het Baringo-lake hadden we voor tien euro een tent geregeld die 10 meter bij het water vandaan stond. Een prachtig plekje. Bijna een paradijsje. En het was heerlijk weer. Rondom de tent en in het meer staan oude bomen waarin heel veel verschillende mooie vogels zich lieten bewonderen. Vannacht zagen we de hippo's (nijlpaarden) voor onze tent grazen. Dit meer staat n.l. bekend om zijn nijlpaarden. Vanmorgen zagen we tijdens een boottocht dezelfde nijlpaarden in het water zich te goed doen aan takken. De boottocht bij zonsopgang gemaakt. Heerlijk. Al heel snel wordt het warm hier maar zo vroeg in de morgen is het nog goed te doen. Gisteren met een taxi naar de flamingo's in het andere meer geweest. Een enorme hoeveelheid die in dat sodameer tijdelijk hun heil zoeken. Daarbij nog de hott-springs en het plaatje is af. Fijne dagen. Even het gevoel op vakantie te zijn.

Het gaat verder heel goed. Nog steeds maken we veel mee.

Jammer. Ik moet er weer mee stoppen. Het lukt Hennie niet in te loggen in een computer. We gaan daarom maar weg. De volgende keer zullen we hier overdag zijn. Dan zal alles sneller gaan.

De volgende keer zal ik nog wat schrijven over al de geopereerde kinderen. Met name hoe de nazorg gaat.
Voor eerst, voor ieder veel goeds toegewenst.

Dag Ineke

• 13 Maart 2009 - 14:47

Jan En Minie Schutte:

hoi ineke

wat fijn dat je 3 dagen genoten hebt,kun je er weer met plezier tegen aan.je foto s ook bekeken zijn ook leuk om te zien heb je een beetje een voorstelling hoe het daar is.nog veel succes.
    groeten jan en minie

• 13 Maart 2009 - 19:57

Marry V. D. Wetering:

Hallo Ineke,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuk om je zo te kunnen volgen.
    Geniet ervan, prachtig dat je zoveel voor de kinderen kunt betekenen!
    Veel succes verder!

groet Marry en Roelof.

• 13 Maart 2009 - 20:40

Lien Poorterman:

Leuk om het allemaal een beetje mee te beleven. Goed geschreven ook.

• 14 Maart 2009 - 17:44

Stijntje Ter Harmsel:

Dag Ineke,

Dat is genieten voor jullie, zo'n vakantie tussendoor.
    De cd opname in Hasselt is goed gegaan, we hebben ons best gedaan en alles is geregistreerd. Hier in Nederland wordt het voorjaar, met sneeuwklokjes en crocussen en temperaturen van plm 10 graden.
    Groeten aan allen van Stijntje.

• 14 Maart 2009 - 23:27

Monique B:

Heee Ineke

Het blijft bijzonder je verhalen te lezen...
    Super wat je doet en dat je er zo van geniet!
    Ik hoop dat je laatste weken net zo mooi/bijzonder/fijn worden!
    Wij blijven ondertussen lezen!

Groetjes Monique B.

• 15 Maart 2009 - 13:55

Mien, Marja, Wim:

Ha Ineke, we volgen je verhalen nog steeds op de voet. Het is als een spannend vervolgverhaal met avonturen en menselijke emoties. Maar het doet ons goed dat je zo voor afwisseling in je verblijf daar zorgt. Zo weet je ook de kinderen te vertellen van wat jou verbaasd en bereord in hun wereld. Ze mogen best trots zijn op wat voor prachtige plekjes er in hun omgeving zijn. Kun je ze niet een keertje meenemen naar die buitenwereld? We wachten met spanning op de volgende afleveringen.